ما مشکلات اقتصادی داریم، اما این مشکلات در آمریکا هم وجود دارد/ کسی فکر نکند که ارسال نفت به لبنان رایگان است
ما مشکلات اقتصادی داریم، اما این مشکلات در آمریکا هم وجود دارد/ کسی فکر نکند که ارسال نفت به لبنان رایگان است
سکان نیوز ؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود همه تحریم‌ها، لبنان را با ارسال کشتی‌های نفت از فروپاشی اقتصادی نجات داده و پول نفت را هم می‌گیریم و کسی فکر نکند که این نفت‌ها رایگان ارسال می‌شود

سکان نیوز ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در نشست مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در مشهد با بیان اینکه دشمن می‌خواهد کشتی‌های سوخت ارسالی ما را بزند اما نمی‌تواند، افزود: همین باعث چرخش آمریکا شده است و آنها برخلاف راهبرد خود حتی اجازه می‌دهند که از مصر، اردن و سوریه در محاصره و تحریم، نیز گاز و برق به لبنان ارسال شود تا صرفا ایران پیروز این میدان نشود.

وی ادامه داد: نظام اسلامی مدل ارائه نقش دین در اداره جامعه است که دیگر ایران اسلامی و با صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی، دیگر کشورهای اسلامی تحت سیطره قدرت‌های بزرگ قرار نخواهند گرفت. اساس جنگ دشمن از لحظه تولد انقلاب تاکنون جلوگیری از شکل گیری یک مدل موفق بر اساس اندیشه اسلامی بوده است چون می‌دانند این مدل قابلیت تکرار دارد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به هفته بسیج، گفت: بسیج و ظهور آن نشانه‌ای از اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است که با ژرف اندیشی و نگرشی ملکوتی، همانگونه که خدا به ابراهیم بت شکن قابلیت رویت ملکوت را بخشید خدای متعال به حضرت امام(ره) این نگاه ملکوتی را داد تا بتواند به یک شاهکار بزرگ در سپهر انقلاب اسلامی دست بزند.

سردار سلامی افزود: زمان که گذشت و ابعاد وقایع و شکوه حماسه‌ها در فراز و نشیب‌های سخت انقلاب اسلامی روشن شد، آشکار شد این نظریه و ابتکار عمل چگونه معجزه‌آسا فرمول گذر انقلاب از همه بحرانها، مشکلات و سختی ها بوده است.

وی ادامه داد: بسیج تشکلی است که تفکر و روحیه و اندیشه انقلابی، دینی و اسلامی و شاکله جهاد و سعادت این جامعه را در خود متبلور می‌سازد، یک تشکل بی انتها، بدون بُعد و با خاصیت نهایت ناپذیری و بدون مرز و بی حصار است و در افقی پهناور حرکت می کند و به همه جا نور می‌افشاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما از تاریخ تاریکی متولد شده ایم، افزود: از تاریخی که سیطره استعمار و استبداد ده‌ها و صدها سال این سرزمین را گرفتار انجماد فکری کرده بود و مردم در یخبندان آگاهی، تیرگی جهل و ظلمت جهالت مدرن زندگی می‌کردند.

سردار سلامی ادامه داد: سرنوشت یک جامعه وقتی رقم می خورد که رهبران آن منشا تولید تفکر باشند. در دوران حاکمیت طاغوت این ملت از تفکر راهبردی بی نصیب بود، ایران فاقد تفکر راهبردی بود و این حالتی است که دشمن با جداسازی بین ذهن و جسم ایجاد می کند تا با استفاده از ذهن منفعل آن جامعه، از نقطه ای دوردست حرکات فیزیکی آن را در دست بگیرد و چنین بود که ایرانی‌ها کارگزار تفکری بودند که غرب مبدع آن بود.

وی افزود: ما بخشی از جغرافیای سیاسی غرب بودیم و بخشی از سیاست ستون‌های دوگانه آمریکا در منطقه بودیم. استقلال سیاسی نداشتیم، کشوری که استقلال سیاسی ندارد فاقد استقلال فرهنگی، علمی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی است. ایرانی که خود صاحب تمدنی بزرگ بود تبدیل به ستونی برای سیاست‌های آمریکا شده بود

  • نویسنده : الهام .