لایحه بودجه 1400 دولت به بودجه فروپاشی کشور و اضمحلال نظام شبیه بود
لایحه بودجه 1400 دولت به بودجه فروپاشی کشور و اضمحلال نظام شبیه بود
سکان نیوز؛ نماینده تبریز گفت: لایحه بودجه 1400 به بودجه فروپاشی کشور و اضمحلال نظام شبیه بود اما مجلس یازدهم برای آن چاره‌جویی کرد و اجازه عملیاتی شدن این سناریو را به دولت حسن روحانی نداد.

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ، درباره اظهارات اخیر حسن روحانی علیه مجلس با موضوع بودجه 1400 اظهار داشت: دولت حسن روحانی با شیوه و روشی که پیش گرفته در حال پالس دادن به بیگانگان است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه 1400 به بودجه فروپاشی کشور و اضمحلال نظام شبیه بود اما مجلس یازدهم برای آن چاره‌جویی کرد و اجازه عملیاتی شدن این سناریو را به دولت حسن روحانی نداد.

علیرضا بیگی گفت: مجلس زیر بار بودجه‌ای که حسن روحانی تنظیم کرده و اعداد و ارقام آن کاملا غیرواقعی است و با نگاه خاص سیاسی از جمله اینکه کشور در نهایت ناچار به تسلیم در برابر آمریکاست تنظیم شده، نخواهد رفت.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: دولت حسن روحانی با اقدامات خاص سیاسی که قبل از انتخابات مجلس یازدهم انجام داد تلاش کرد پیش از متولد شدن مجلس یازدهم آن را ناکارآمد نشان دهد و به همین علت، برخی رسانه‌‌های اصلاح‌طلب، صفت مجلس حداقلی را دولتمردان به کار می‌برند.

وی گفت:‌ دولت دوازدهم سناریوی جدیدی را با عنوان دولت حداقلی در 1400 دنبال می‌کند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای برخی کارها انجام داده‌اند و به همین دلیل به مجلس یازدهم حمله کرده و نمایندگان آن را فاقد توانایی لازم برای 4 عمل اصلی محاسباتی و ریاضی می‌خواند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 1400، چهار نوع قیمت ارز را در نظر گرفته است که درآمد حاصل از نفت را با رقم پایینی محاسبه کرده و 8 میلیارد دلار از درآمدهای این موضوع را با رقم 4200 تومانی در نظر گرفته و بیشتر تلاش کرده که دست خود را برای چند ماه پایانی عمرش باز کند برای آنکه بتواند به هر مقداری که می‌تواند این درآمدها را هزینه کند.

وی افزود: موضوع ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم سناریویی است که دولت قبل از تشکیل این دوره از مجلس دنبال می‌کرده است و حتی به همین دلیل نزدیک انتخابات مجلس یازدهم قیمت بنزین را به یکباره سه هزار تومان کرد و نخواست که از تجارب قبلی که در طول 40 سال اخیر در جمهوری اسلامی در این باره وجود دارد استفاده کند.

نماینده تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: در سال‌های برگزاری انتخابات هیچگاه افزایش قیمتی نداشته‌ایم ولی دولت روحانی نزدیک انتخابات مجلس، بنزین 3 هزار تومانی را به مردم تحمیل کرد و تلاش کرد تا به تصمیماتی که مردم برای حضور در انتخابات دارند مسیر خاصی بدهد.