كاهش مقطعي مصرف برق استان يزد در ايام نوروز و پيش بيني افزايش آن
كاهش مقطعي مصرف برق استان يزد در ايام نوروز و پيش بيني افزايش آن
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد گفت: مصرف برق استان در شرايط فعلي شيوع كرونا و تعطيلي برخي اصناف كاهش يافته اما با پايان يافتن آن و آغاز فصل گرما به شدت افزايش مي يابد.

مهندس آرش نواب در ديدار محسن صادقيان ، معاون عمراني استاندار و برخي مديران استاني با اشاره به فعاليت هاي خادمان مردم در صنعت برق براي حفظ پايداري شبكه هاافزود : با شكست ويروس كرونا و اغاز فعاليت هاي صنايع و اصناف استان و گرم شدن تدريجي دما ، پيش بيني مي شود مصرف برق استان افزايش يابد.
وي با تاكيد بر رعايت مصرف بهينه برق به خصوص در فصول گرم سال ، جهش توليد و افزايش توان آن براي استان صنعتي يزد را متذكر شد و خاطرنشان كرد : در سال گذشته بسياري از صنايع در برنامه هاي مديريت بار با شركت توزيع همكاري داشته و پاداش همكاري خود را دريافت كرده اند.
اين مسوول با ابراز اميدواري از اينكه مشاركت صنايع در پيك بار سال آتي نسبت به سال قبل رشد داشته باشد ، بيان كرد : ظرفيت توليد برق استان يزد بسيار مطلوب و شيوه مصرف آن نسبت به ديگر استان ها منطقي تر است اما به دليل نياز كشور در فصل گرما ، اهيمت بهينه سازي انرژي دوچندان مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد در بازديد معاون عمراني استاندار در ديسپاچينگ نيز متذكر شد : استان يزد به عنوان نخستين استان كشور ، پاسخگويي تماس هاي مردمي با سامانه فوريت هاي برق را توسط كارشناسان به صورت دوركار انجام مي دهد.
وي اذعان كرد : بسياري از مراكز درماني و مراكز حساس در استان از دو مسير تغذيه شده و در هنگام قطع ناگهاني با خروجي پست دوم مانور و تغذيه مي شوند.
اين مسوول يادآورشد : بسياري از قطع كننده ها و تجهيزات شبكه با بهره گيري از فناوري هاي نوين و بومي تحت كنترل و رصد لحظه اي قرار دارد.