قانون انتخابات تناسبی در یک قدمی تصویب/پروژه‌ی سد فینسک احداث نمی‌شود
قانون انتخابات تناسبی در یک قدمی تصویب/پروژه‌ی سد فینسک احداث نمی‌شود
سکان؛ نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس یازدهم برای نخستین بار به دنبال تصویب قانون انتخابات تناسبی گفت: یعنی هیچ لیستی ناامید از انتخابات نخواهند بود، قانون مجلس یک‌دست، دیگر معنا و مفهوم ندارد.

علی بابایی‌کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با گفتمان و سوالات خبرنگاران، نمایندگان مجلس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: شفافیت محصول کار و تلاش اصحاب رسانه است.

وی افزود: تاکنون ۱۱ انتخابات مجلس، ۶ دوره انتخاب شوراها در کشور برگزار شد اما نسبت به آرمان‌های انقلاب دچار عقب‌ماندگی هستیم، از این رو همه باید پیرو تحقق منویات گام دوم انقلاب باشیم.

بابایی‌کارنامی، مجلس را یکی از ارکان رفیع در اراده ملت و دولت دانست و تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم مجلس یازدهم که سه سال از عملکردش گذشته مقصر تمام ناکارآمدی‌ها است کمااینکه مبرا هم نیست.

وی به برخی از خلاء های قانونی در حمایت از نیروهای کار و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ما بیش از ۱۶ هزار قانون داریم، بیش از ۱۶ صندوق خرد و کلان بازنشستگی تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که چالش اصلی کشور است، سوال اینجاست که آیا توانستیم با استفاده از آنها ظرفیت عدالت اجتماعی در کشور را احیا کنیم؟ ما هنوز قانونی نداریم که بیمه‌های مختلف را تجمیع کند و در نهایت بازنشستگی به افراد تعلق بگیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید به توسعه استان فکر کنند، افزود: به عنوان نمونه ۳۳۰ پلاژ در مازندران است و تبدیل به حیات خلوت مدیران ملی تبدیل شده هیچ فایده‌ای برای استان ندارد، در حالی که می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و با به‌کارگیری مردم تبدیل به سرمایه شود.

منتخب مردم ساری و میاندورود در خانه ملت، با ابراز عقیده درباره ناآگاه بودن مسئولان از مدیریت صنعت گردشگری در کشور، با طرح سوالی، خاطرنشان کرد: آیا این درست است که گردشگران به‌جای سواحل در مدارس جا رزرو کنند؟ این اقامتگاه‌ها در شأن مهمان‌پذیری استان مازندران نیست.

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه پروژه‌ی سد فینسک احداث نمی‌شود، گفت: پروژه سد فینسک غیر قانونی و خلاف سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی است.