فساد اقتصادی به دلیل عدم حضور مردم در صحنه اقتصاد است
فساد اقتصادی به دلیل عدم حضور مردم در صحنه اقتصاد است
سکان؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین فرهنگ و قدرت می‌تواند تورم و گرانی را در کشور حل کرده و با فساد مبارزه کند، گفت: اگر هنوز فساد وجود دارد، چون مردم در صحنه اقتصاد نیستند.

رئیس مجلس یازدهم با بیان اینکه همین فرهنگ و قدرت می‌تواند تورم و گرانی را در کشور حل کرده و با فساد مبارزه کند، اظهار کرد: اگر هنوز فساد وجود دارد چون مردم در صحنه اقتصاد نیستند. اگر با روحیه جهاد تلاش کنیم با امکانات موجود کشور و نیروی انسانی که داریم از جمله جوانان دانشمند، دانا، فنی، پرتلاش و خلاق می‌توانیم موفق شویم. گاهی با جوانانی برخورد می‌کنم که نوع نگاه و تحلیل آن‌ها از مسائل کشور قابل تأمل است، لذا ظرفیت‌های لازم در کشور وجود دارد.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه اگر ظرفیت‌ها به درستی دیده نشود، هم آن‌ها ناامید شده و هم مردم نگران می‌شوند، ابراز داشت: اگر اخوت و برادری بیاید و ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شده و بروز و ظهور پیدا کند، می‌توانیم به اهداف خود برسیم. چنین جوانانی بودند که توانستند موشک‌هایی با دقت بالا و نقطهزن بسازند اما از طرفی صنعت خودرو و سایر صنایع را داریم که اشکالات زیادی در آنها وجود دارد لذا اشکال در نوع فرهنگ، نگاه و ضعف مدیریتی ما است.

مجلس یازدهم علی‌رغم همه سختی‌ها با نقشه راه کار کرده است

قالیباف با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مجلس یازدهم با نقشه راه حرکت کرد، خاطرنشان کرد: روزی مردم به من اعتماد کرده و رأی دادند تا نماینده مردم تهران در مجلس باشم و نمایندگان مجلس نیز لطف کردند و بنده را به عنوان ریاست مجلس انتخاب کردند، امشب که اینجا ایستاده‌ام از عزیزانی که این اعتماد را کردند، قدردانی می‌کنم و به عنوان نماینده شما می‌گویم بدانید بنده از روزی که پا به مجلس گذاشتم به همان شکلی که در شهرداری از جهت دغدغه‌مندی، وقت‌گذاری و تلاش کار می‌کردم، فعالیت کردم و مدیون هستم اگر چیزی غیر از این باشد. هرگاه نیاز بود حتی شب‌ها نیز در دفتر کار خود مانده و کارها را دنبال کردم که حداقل بدانم از جهت وقت گذاشتن مدیون مردم در سختی‌ها نباشم.

وی افزود: در مرداد سال 1399 که تنها چند ماه از نخستین سال کار ما در مجلس گذشته بود، مصاحبه‌ای در سیما داشتم که در آنجا برنامه کاری خود را اعلام کرده و قول و قرارهایی با مردم گذاشتم؛ طی این مدت آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و براساس آن اقدام کردیم که امروز با گذشت بیش از سه سال از مجلس یازدهم توانسته‌ایم به بیش از 80 درصد تعهدات خود در آن روز عمل کنیم.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه کار مجلس صرفاً قانونگذاری بوده و اجرای قانون کار دیگری است که البته آن نیز بسیار دشوار است، گفت: مأموریت مجلس طبق قانون مشخص است، ما در پیگیری‌های قانونی خود در مجلس هم موضوعات راهبردی و هم موضوعات روزمره مردم را پیگیری کرده و به سرانجام رسانده‌ایم. بیش از 70 قانون راهبردی و مؤثر برای حل مشکلات جاری در مجلس تصویب شده است و در حال حاضر نیز بر تحقق و پیاده‌سازی آن تمرکز کرده‌ایم تا از هر طریقی به دولت برای اجرای آن کمک کنیم.

ثبات اقتصادی در گرو اقتصاد مردمی است

قالیباف در ادامه با بیان اینکه معتقدیم مردم باید به حوزه اقتصاد ورود کنند، اظهار کرد: تا اقتصاد مردمی نشود، نمی‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم، از این رو باید براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی حرکت کنیم که در آن نیازمند فرهنگ جهاد، شهادت، گذشت و اعتماد هستیم و هرچه اعتماد ما به هم بیشتر باشد، دشمن ناامیدتر می‌شود چنانچه امروز به دنبال ایجاد تفرقه میان ماست.