فرجی؛ روابط عمومی منفعل می تواند یک سازمان قوی را ضعیف کند
فرجی؛ روابط عمومی منفعل می تواند یک سازمان قوی را ضعیف کند
مدیرمسئول سکان نیوز اظهار داشت؛ یک روابط عمومی منفعل می تواند یک سازمان قوی را ضعیف کند.

محمدرضافرجی نقیبی در گفت و گویی ، کم توجهی به روابط عمومی را موجب آسیب رساندن به فعالیت اصلی سازمان ها دانست و گفت: ممکن است در برخی سازمان ها به روابط عمومی کم توجهی شود که این ناشی از نگاه نادرست مدیران به این حوزه بوده و نیازمند آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه واحد روابط عمومی باید به جای منفعل بودن، ظرفیت آفرین باشد، افزود: روابط عمومی باید بتواند عملکرد سازمان یا شرکت خود را به زبان و ادبیات ذینفعان ترجمه و نزدیک کند و بعد از گرفتن بازخورد مخاطبان، سازمان را به سمت اصلاح برنامه مطابق با نیازهای مخاطبان راهنمایی کند.

فرجی نقیبی گفت: امروز کار روابط عمومی کاری سهل و ممتنع است. سهل از آن جهت که امروزه تکنیک ها و ابزارهای متنوعی برای اطلاع رسانی در اختیار است و ممتنع از این نظر که با برداشته شده محدودیت های ابزاری، هرکسی به یک رسانه تبدیل شده و این کار را پیچیده کرده است و هر فرد به عنوان یک شهروند رسانه برداشت خود را منعکس می کند که ممکن است با واقعیت ها فاصله هم داشته باشد.

این مدیر رسانه ای اظهار داشت؛ هیچ قسمتی از یک دستگاه یا سازمان نمی‌تواند به اندازه روابط عمومی باعث تقویت یا تضعیف آن دستگاه و سازمان شود و یک سازمان قوی با روابط عمومی ضعیف، ضعیف  و یک سازمان ضعیف با روابط عمومی قوی، قوی می‌شود.