فاز اول آسفالت راه روستایی ریکنده افتتاح شد
فاز اول آسفالت راه روستایی ریکنده افتتاح شد
همزمان با پنجمین روز از ایام مبارک دهه فجر فاز اول آسفالت راه روستای ریکنده به طول یک کیلومتر با حضور فرماندار قائمشهر، بخشدار مرکزی، معاون عمرانی فرمانداری قائمشهر، راهداری، اعضای شورای بخش و رئیس و اعضای شورا و دهیاری روستای ریکنده افتتاح شد

به گزارش خبرنگار. سکان نیوز، در این مراسم مولایی قرا فرماندار قائمشهر با بیان اینکه روستای ریکنده در دهستان کوهساران واقع شده است، گفت: این دهستان ۸ روستا را شامل می‌شود که در ۷ روستای آن طرح هادی اجرا شده است

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگری در این بخش تصریح کرد: به افرادی که بخواهند در زمینه گردشگری فعالیت کنند تسهیلات لازم اعطا خواهد شد.

در ادامه این مراسم رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر در گفتگو با خبرنگاران از اجرای فاز دوم پروژه آسفالت راه روستایی ریکنده خبر داد و گفت: فاز دوم این پروژه دو کیلومتر طول دارد که با پیگیری‌های لازم از سوی اداره کل راهداری، پیمانکار انتخاب شده و به زودی آسفالت آن انجام می‌شود.

بهرام واگذاری افزود: در فاز دوم مسیر روستای ریکنده به سمت روستاهای کرچنگ، کوتنا، سیف کتی، پرچینک و سید ابوصالح آسفالت خواهد شد.

رئیس شورای ریکنده، نیشکر را محصول اصلی این روستا نامید و گفت: این روستا ۸۰۰ هکتار وسعت دارد که ۷۵ هکتار آن به کشت نیشکر اختصاص داده شده است و با حمایت فرماندار مقرر شد در سال جاری ۵ تا ۱۰ هکتار به زمین‌های در حال کشت نیشکر این روستا اضافه شود و با اختصاص وام اشتغال زایی به جوانان کارگاه‌های نیشکر وسعت یافته و از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد کاشت و برداشت نیشکر علاوه بر توسعه گردشگری در روستای ریکنده می‌تواند درآمد پایداری برای دهیاری و هم توسعه این روستا محسوب شود.