عواملی که می‌تواند سبب ناباروری مردان شود - سکان | Sokan Khabar Agency | سکان | Sokan Khabar Agency
افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 9 May , 2024
گروه : اجتماعی
پ
  • شناسه : 551
  • 13 بهمن 1398 - 13:21
  • 0 دیدگاه
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

عواملی که می‌تواند سبب ناباروری مردان شود

عواملی که می‌تواند سبب ناباروری مردان شود
عواملی که می‌تواند سبب ناباروری مردان شود
سکان نیوز، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح عواملی پرداخت که می تواند سبب ناباروری مردان شود.

به گزارش سکان نیوز، نیما نریمانی، با اشاره به اینکه استعمال دخانیات و ابتلا به چاقی احتمال ناباروری در مردان را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس برخی از مطالعات و مقالات منتشر شده امواج وای فای و استفاده از تلفن همراه نیز ممکن است در بروز ناباروری تأثیرگذار باشد.

وی در آستانه برگزاری کنگره سلامت مردان درباره موضوع ناباروری در مردان، اظهار داشت: شیوع ناباروری در دنیا به صورت میانگین ۱۵ درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار ۱۷ تا ۲۴ درصد در زوجین اعلام شده است.

نریمانی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان است، گفت: مردان به دلیل محیط کاریشان و برخی از شرایط  در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند از جمله آن که کار در محیط های گرم، تماس با مواد شیمیایی، استنشاق گازهای سمی و…، می تواند باعث ناباروری در آقایان شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: الگوی ناسالم زندگی می تواند باعث ناباروری شود به عنوان مثال روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونت های جنسی می تواند باعث ناباروری شود. همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیر گذار است.

نریمانی، چاقی را یکی از دیگر دلایل ابتلا به ناباروری برشمرد و گفت: به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه چاقی رو به افزایش بوده و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می تواند سبب  افزایش ابتلا به ناباروری شود.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: آقایانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرار داده یا لب‌تاپ را روی پاهای خود قرار می‌دهند احتمال ناباروری در آنها بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، گفت: هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده ولی نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

  • نویسنده : صادقی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟ 19 اردیبهشت 1403

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

سکان؛ یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت فروش طلا مشمول مالیات عملکرد می‌شوند؛ لذا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند بود و خرید و نگهداری طلا نیز مشمول مالیات نمی‌شود.

تامین ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات/ سهم ۱.۲ میلیاردی کالاهای اساسی و دارو 18 اردیبهشت 1403

تامین ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات/ سهم ۱.۲ میلیاردی کالاهای اساسی و دارو

سکان نیوز؛ معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از اول فروردین تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، پنج میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید 18 اردیبهشت 1403

مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید

سکان نیوز؛ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اشاره به ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در ورودی و خروجی کشور به جمع‌آوری کالاهای فاقد شناسه کالا از تمامی فروشگاه‌ها و رعایت سقف انبار برای هر کالا، اشاره کرد و گفت که درخواست ما این است پیش از برخوردهای مقابله‌ای و انتظامی، مدیران فروشگاه‌ها از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.