عملکرد اداره سلامت شهرداری منطقه 9 در طرح شهید سلیمانی از ابتدای سال1400
عملکرد اداره سلامت شهرداری منطقه 9 در طرح شهید سلیمانی از ابتدای سال1400
سکان نیوز؛ شهردار منطقه9 از اجرای برنامه غربالگری عمومی کرونا تحت عنوان " طرح شهید حاج قاسم سلیمانی " با همکاری مرکز بهداشت غرب و پایگاه بسیج سیدالشهدا و شهرداری منطقه9 از ابتدای سال 1400 خبر داد.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، محمدجواد خسروی با بیان این خبر گفت: این طرح بر مبنای بیماریابی زودرس ، غربالگری و قرنطینه سازی مناسب از 11آذر ماه سال 99 تاکنون در حال اجرا می باشد.
وی افزود: هدف اصلی این طرح، مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی به منظور بیماریابی فعال، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ، حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبرهای مصوب در اجرای طرح می باشدکه در این طرح مسئولین خانه های سلامت ضمن همکاری کامل با مرکز بهداشت غرب به شناسایی بیماران زمینه ایی از طریق تماس تلفنی و اطلاع رسانی در محلات اقدام می کنند.
شهردار منطقه9 عنوان کرد : مراکز منتخب به منظور انجام تست ویروس کووید19 و شناسایی افراد دارای ویروس کرونا در منطقه9 شامل سرای محله مهرآباد جنوبی و مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو می باشد.
خسروی در ادامه توضیح داد: در این راستا از ابتدای شروع طرح( 11 آذر ماه) 99، تست غربالگری ویروس کرونا با همکاری مرکز بهداشت غرب در سرای محله مهرآباد جنوبی انجام شد که ضمن اطلاع رسانی به شهروندان ازطریق خانه های سلامت و توزیع بروشور های آموزشی از افراد دارای علائم، نمونه rapidگرفته شد که در گزارش آماری سال 1400 تاکنون از حدودا 3441 نفر مراجعه کننده،تست 1409نفر مثبت بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو از ابتدای شروع طرح ( 19 آذر ماه)، تست غربالگری ویروس کرونا با همکاری مرکز بهداشت غرب انجام شد که ضمن اطلاع رسانی به شهروندان ازطریق خانه های سلامت و توزیع بروشور های آموزشی از افراد دارای علائم، نمونه rapid گرفته شد و در گزارش آماری سال 1400 تاکنون 3221 مراجعه کننده وتست 802 نفر مثبت بوده است.