علیخانی؛ گلزار شهدا اسناد تاریخی انقلاب هستند
علیخانی؛ گلزار شهدا اسناد تاریخی انقلاب هستند
سکان نیوز؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در مراسم افتتاح گلزار شهدای روستای ازباران شهرستان فریدونکنار؛ گلزار شهدا اسناد تاریخی انقلاب هستند.

به گزارش سکان به نقل از ایثار واحد مازندران رضا علیخانی معاون هماهنگی امور استانداری مازندران در افتتاح گلزار شهدای روستای ازباران شهرستان فریدونکنار، با بیان اینکه مازندران مهد مردان غیور است به ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در استان اشاره و اظهار کرد: در عصر حاضر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهدا باعث حفظ و تداوم انقلاب و نجات ما خواهد شد.
وی بر لزوم حفظ آرمان‌های امام و شهدا تاکید و افزود: این موضوع یک فرهنگ مهم و راهبرد است، تداوم زنده نگه داشتن یاد شهدا جامعه را حفظ و بیمه می‌کند و توجه به خانواده شهدا نیز وظیفه همه ما محسوب می گردد.
علیخانی با تاکید بر بهره‌مندی از آثار و برکات شهدا و درس گرفتن از رفتار شهدا، گفت: گلزار شهدا فضایی است که ما را در بستری قرار می‌دهد که پر از یاد شهدا است و این مکان مقدس سند تاریخی انقلاب و نماد شکل گیری آن است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران عنوان کرد: گلزار شهدا باید مکانی برای ارامش دلدادگان، عاشقان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت، برای ما و نسل آینده باشد.
این مسئول ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر گلزار شهدا این است که باید یک مکان ارزشی برای شکوفایی ایثار و شهادت و برانگیختن دل‌ها و محل فرهنگی باشد چرا که استقلال و امنیت امروز ما به برکت خون پاک شهداست.
وی اعلام کرد: تا به امروز ۶۳ درصد از مزارهای مازندران ساماندهی و تبدیل به گلزار شدند، امیدواریم روزی برسد که از گلزار شهدا به‌عنوان نقطه‌ای جوشان و کانون معرفت و مکانی برای تجمع دلدادگان بهره کافی را ببریم‌.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در حاشیه این مراسم گفت: گلزار شهدای روستای ازباران فریدونکنار دارای سه فاز بوده که دو فاز آن با 15 شهید بازگشایی گردید و فاز سوم این گلزار که دارای 28 شهید بوده در حال ساماندهی است. روستای ازباران دارای ۴۳ شهید، ۱۴۰ جانباز و آزاده و دو جانباز ۷۰ درصد و سه سردار شهید است.
وی افزود: ساماندهی گلزار شهدای مازندران در سال جاری و در قالب برنامه های عملیاتی به صورت مشارکتی، تملک دارایی و … در دست اقدام است.مدیر کل بنیاد مازندران تصریح کرد: نگاه ما این است برای ساماندهی گلزار شهدا از تمام ظرفیت های استانی استفاده کنیم.
کهن سال در حاشیه این مراسم با جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دیدار و در خصوص حل مشکلات اشتغال و… با این عزیزان به گفتگو پرداخت.