عطر گل نرگس در جویبار/ برپایی ششمین جشنواره گل نرگس در روستای تاریخی کردکلا
عطر گل نرگس در جویبار/ برپایی ششمین جشنواره گل نرگس در روستای تاریخی کردکلا
سکان؛ ششمین جشنواره فرهنگی ،اقتصادی گل نرگس هفته نخست دی امسال در کنار نرگس زارهای روستای تاریخی کردکلا بخش گیلخواران جویبار برگزار خواهد شد.

به گزارش سکان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گل نرگس با اعلام اینکه روستای کردکلا بعنوان یک روستای پایلوت و هدف گردشگری معرفی شده است ، گفت: برگزاری این جشنواره در روز شمار جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی به ثبت رسیده است .
عبدالله رحیمی افزود: در این جشنواره صنایع وابسته به گل نرگس ، صنایع دستی و همچنین اماکن تاریخی و دیدنی شهرستان معرفی خواهد شد.
وی سطح زیر کشت گل نرگس شهرستان را بیش از ۶۶ هکتار بیان کردو گفت: میانگین تولیددر هرمترمربع ۲۵ شاخه گل نرگس است .
در ادامه دهیار روستای کردکلا برپایی این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی توانمدیهای شهرستان به خصوص در حوزه کشاورزی بیان کردو افزود: در سال گذشته کم و کاستی های در برگزاری جشنواره وجود داشت که در ششمین جشنواره گل نرگس سعی در بر برطرف کردن این نقیصه ها داریم .
عالی با اشاره به اینکه پیش بینی برپایی ۳۰ غرفه در جشنواره امسال داریم ،اظهارداشت :توسعه فضا و بازسازی راه دسترسی به جشنواره از دیگر اقدامات برپایی هر چه بهتر این جشنواره بوده است.
وی به اسقبال خوب مردم از برگزاری سال گذشته جشنواره گل نرگس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته جمعیت خوبی از این جشنواره بازدید داشته اند،بنابراین درخواست داریم مدت زمان برپایی آن به یک هفته افزایش یابد.
دهیار روستای کردکلا با بیان اینکه ۵ غرفه در حوزه صنایع دستی و مابقی آن در حوزه تولید گل نرگس و کشاورزی خواهد بود ، ادامه داد :سطح زیر کشت نرگس زارهای روستای کردکلا حدود ۴۰ هکتار بوده و ۲۵ تولید کننده در این زمینه فعالیت دارند.