عشایر ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند
عشایر ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند
سکان نیوز؛ وزیر جهاد کشاورزی گفت: عشایر استان ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند و دامداران بتوانند دام‌های مازاد خود را از طریق مرز مهران به بازارهای عراق صادر کنند.

سیدجواد ساداتی نیا در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایلام در زمره استان‌های دارای مشکلات کشاورزی قرار دارد که با برنامه‌های در دست اجرا بخشی از مشکلات استان در این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: یکی از نواقص مهم حوزه کشاورزی استان ایلام در زیربخش احداث و توسعه گلخانه‌هاست که در این زمینه استان ایلام در مقایسه با کشور بسیار عقب است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سطح گلخانه ها در استان ۳۰ هکتار است که این مقدار بسیار ناچیز و اندک به شمار می‌رود که برای توسعه گلخانه‌های استان باید تامین اعتبار صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد در مورد سامانه گرمسیری و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سد کرخه هم توضیح داد: ۹ هزار هکتار طرح سد کرخه طی فاز دوم در استان ایلام در دست اجراست و همچنین ۹ ایستگاه پمپاژ تامین آب از مصوبات سفر امروز خواهد بود.

وی اضافه کرد:  سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در برخی شهرستان‌ها چون هلیلان و ملکشاهی احداث ایستگاه های پمپاژ آب شروع می شود که تامین آب کشاورزی در رونق اقتصاد خانوارهای منطقه حائز اهمیت است.