عدم شایسته سالاری عامل رنجش نخبگان در مازندران
عدم شایسته سالاری عامل رنجش نخبگان در مازندران
سکان نیوز؛ با حضور حجت الاسلام ندیمی نماینده عالی مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی نشست تخصصی مجمع استانی در ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران؛ نشست تخصصی مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین ندیمی در ساری برگزار شد.

دکتر روح الله معافی دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران در این نشست با اظهار اینکه: مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از ظرفیت نخبگانی تاکید می فرمایند؛ توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت قشر فرهیخته جامعه را از اولویت‌های دولت سیزدهم و استاندار محترم مازندران برشمرد. وی با بیان اینکه عدم شایسته سالاری در جایگاه ها ی علمی و اداری ، عامل رنجش نخبگان در استان است اضافه کرد: امید است که از وجود نخبگان به نحو شایسته و در خور شان آنها استفاده شود. دبیر مجمع همچنین با اظهار اینکه چهار کلید واژه شناسایی ،جذب، حمایت و هدایت از نخبگان را از اولویت های مهم این مجمع است افزود: آغاز فعالیت مجمع همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در مازندران بود که تلاش کرد با استفاده از ظرفیت نخبگان زمینه مشارکت حضور حداکثری مرد م را در انتخابات فراهم نماید.
معافی تسهیلگری برای امور نخبگان را بسیار مهم دانست وگفت: نخبگان جامعه امروز به عنوان موتور محرکه و مولد در جامعه به شمار می روند و در راستای رفع مشکلات کشور تلاش می کندد و هموراه امید آفرین هستند.
وی گفت: آغوش ما برای کسانی که با یافتن راه حل های اساسی مشکلات در روند تعمیق و توسعه همه جانبه کشور و استان مشارکت دارند، باز است. معافی، ضمن قدردانی از توجه ویژه دکتر شایسته فرد دبیرکل مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی کشور به مجامع استانی گفت: تمام تلاش ما هدایت نخبگان در مسیر واقعی آنان برای توسعه استان مبنی بر منویات مقام معظم رهبری در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
درپایان دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران از راه اندازی مجمع خیرین از نخبگان خبر داد.
مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران موفق عمل کرد

دکتر فاطمه هاشم نژاد قائم مقام مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در گلوگاه های حساس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجمع در استان پرداخت و گفت: مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران در مدت کوتاه فعالیت خود در استان دستاوردهای خوبی داشته است و با تشکیل چارت سازمانی و راه اندازی تشکیلات، عضو گیری مناسبی در استان داشته است.
وی راه یابی تعدادی از گزینه‌های مورد حمایت این مجمع در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را به پارلمان شهری از دستاوردهای خوبه این مجمع دانست و خواستار تعامل بیشتر مجمع کشوری با مجامع استانی برای کیفیت کارکردها شد.
به 60 ساله ها نبازیم
مهندس علی عاشقان عضو شورای شهر ساری که یکی از گزینه های مورد حمایت مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران به پارلمان شهری ششمین دوره شهر ساری بوده است هم در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در امور شهری از دغدغه های شورای ششم شهر ساری است. وی گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس با تکیه واعتماد به جوانان به فتوحات بسیار مهمی دست یافتیم لازم است که امروز برای برون رفت از فضای کنونی کشور باید به جوانان نخبه اعتماد گردد و اینگونه نشود که جنگ را با جوانان ۲۰ ساله ببریم و اقتصاد را با مدیران ۶۰ ساله ببازیم.
هشدار عضو مجمع نخبگان دانشگاهی مازندران به مردم در خصوص سرطان های شایع از آرامستان ها
مرجانه خراط صادقی دکترای محیط زیست و نخبه علمی عضو مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران هم در این نشست با انتقاد از بی مهری هایی که در حق نخبگان در استان می‌شود با دغدغه هایی که برای سلامت مردم داشت پرده از رازهایی برداشت که جای تامل بسیار دارد.

این نخبه علمی با اظهار اینکه: آرامستان ها در استان مازندران سرطان به مردم تزریق می‌کنند از نتیجه تحقیقات خود در خصوص سرطان هایی صحبت کرد که نتیجه استفاده از محصولات باغی چون مرکبات به ویژه نارنج در آرامستان هاست. وی با اظهار اینکه: سنگ های گرانیت به مردم رادیواکتیو بالای سرطانی می‌دهند گفت: استفاده از سنگ های گرانیت در آرامستان ها پشت پرده هایی دارد که قابل بررسی ویژه است .
دکتر خراط صادقی همچنین به مردم در استفاده از نارنج و محصولات آن که در آرامستان ها ریشه دارند هشدار داد و گفت: مردم با خوردن این محصولات خود را دچار سرطان نکنند. وی همچنین افزود: بارها و بارها نگرانی‌های خود را به مسئولین مربوطه انتقال داده‌ام ولی به نتیجه ای نرسیده‌ایم . این عضو هیات علمی دانشگاه در پایان از عدم حمایت نخبگان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نخبگان به ویژه نخبگان بانو در استان دیده نمی شوند.
حجت‌الاسلام ندیمی نماینده مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی کشوری هم در این نشست پس از شنیدن دغدغه های نخبگان خواستار ارائه نظر نخبگان به ایشان در یک گزارش مکتوب توسط دبیر مجمع استان برای ارائه به مجمع نخبگان کشوری شد.
بر اساس این گزارش: در این نشست تخصصی نخبگان حاضر در نشست ضمن ارائه نظرات و دغدغه های خود خواستار نگاه جدی استاندار مازندران به نخبگان و استفاده از این ظرفیت تاثیرگذار در توسعه همه جانبه استان در جایگاه های مدیریتی شدند.