طرح ۳۰۷۰ در خراسان ‌جنوبی اجرایی شد
طرح ۳۰۷۰ در خراسان ‌جنوبی اجرایی شد
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح ۳۰۷۰ در راستای تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیر حضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون مراجعه حضوری در شعب تامین اجتماعی خبر داد

علیرضا محمدی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی پس از اینکه در خرداد ماه 99 حذف اعتبار تاریخ دفترچه‌های بیمه را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دیگر برای تامین اعتبار دفترچه‌های خود نیازی به مراجعه به شعب نداشتند طرح 3070 را کلید زد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح قرار است تا پایان بهمن ماه سال جاری هر هفته دوشنبه یک یا چند فرآیند کار از فرآیند‌های ارائه خدمات و در مجموع 30 فرآیند که به صورت کامل غیرحضوری انجام می‌شود، رونمایی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: امید است پس از اجرای کامل این طرح، سالانه تا 70 میلیون بار مراجعه به واحد‌های اجرایی تأمین اجتماعی از حجم مراجعات به این واحدها که حدود 96 میلیون بار است کاسته شود.

محمدی تصریح کرد: اجرای طرح 3070 هم برای سازمان تامین اجتماعی که از پرمخاطب‌ترین سازمان‌های کشور است و هم برای بالغ بر 44 میلیون نفر بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و نیز کارفرمایان مزایای فراوانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در شرایط شیوع ویروس کرونا، حجم مراجعات حضوری به واحد‌های اجرایی سازمان را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: از تمام بیمه شدگان، مستمری بگیران، بازنشستگان و کارفرمایان تقاضا می‌شود به منظور برخورداری از خدمات این طرح، به سامانه غیر حضوری مراجعه و ثبت نام کنند و شماره همراه و شماره حساب بانکی خود را در این سامانه ثبت کنند.

محمدی با بیان اینکه از 30 خدمت مقرر شده تا بهمن ماه تاکنون 17 خدمت به صورت غیرحضوری ارائه شده است، اظهار داشت: پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری‌بگیران، ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیک جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده و نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده از جمله خدمات انجام شده به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیرالکترونیک، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری و سرویس احتساب سوابق دوران خدمت سربازی را خدمات غیرحضوری در طرح 3070 عنوان کرد که در دوشنبه‌های دیجیتال انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح 3070 اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصا حساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح لیست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد و درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی در دوشنبه‌های دیجیتال انجام شده است.