طرح جامع برای احیای واحدهای صنعتی مازندران
طرح جامع برای احیای واحدهای صنعتی مازندران
سکان نیوز؛ طی سال‌ها ی اخیر واحدهای صنعتی زیادی مجبور به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید شدند واین جای بسی تاسف می باشد که سرمایه گذاریهایی که می توانست اشتغال ایجاد کندوباعث خود کفایی شود اما به علت راه حل های نادرست راکد ویا دچار بحران گردید.

به گزارش سکان، باهمت ایجادشده برای حل مشکلات واحدهای صنعتی مقرر گردید بحران هاوموانع تولید از سر راه برداشته شود واحیا گردد .
در این راستا باید راهکارهایی برای بقای واحدهای صنعتی و احیای واحدهای صنعتی و برگشت آنها به زنجیره تولید برنامه ای تحولی اتخاذمی شد در همین راستا برای ازبین بردن مشکلاتی چون رکود فعالیت، تعطیلی و فعالیت با کمترین ظرفیت تولید، و کاهش ظرفیت تولید باعث گردید تا راه حل‌هایی ارائه گردد یکی از اقدامات شایسته برای برون رفت مشکلات واحدهای صنعتی کلینیک تخصصی کسب و کار در کشور بوده است که راهکارهایی متناسب با کسب و کارها و توان مالی آنها ارائه نماید این کلینیک درون ساختارواحدهای صنعتی به صورت سیار در هر استان شکل گرفته است تا بتواند راه نجات اقتصاد در کشور گردد حال باهمت بسیج مهندسین شهرستان بابل واحدهای تولیدی شهرک صنعتی رجه شهرستان بابل از جمله شهرکهای بزرگ شهرستان بابل است که از مشاوره تخصصی این متخصصان بهره ببرند.
در حاشیه این مراسم مهندس میثم رعیت آزاد مسئول کلینیک تخصصی بسیج مهندسین صنعتی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار سکان نیوز ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر ابراز داشت:کلینیک تخصصی کسب و کار مجموعه ای است از مشاورین متخصص در حوزه های مختلف که به صورت منظم در بازه زمانی خاص در شهرک های صنعتی حضور پیدا می کنند و خدمات تخصصی مشاوره ای در حوزه های مختلف کسب و کار مانند فروش و بازاریابی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، وهمچنین سرمایه گذاری و تامین مالی ، عارضه یابی و بهینه سازی سیستم ها ، توسعه مدیریت و منابع انسانی به صورت تخصصی به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بصورت رایگان ارائه مینمایند.

رعیت آزاد تصریح کرد : این کلینیک مانند مرکز پزشکی عمل می کند که بعد از عارضه یابی در نسخه اولیه مواردی که لازم است برای بیمار تجویز می گرددو درمان درد در مرحله اول برای بیمار تجویز می شود وبعد از آن در مرحله بعد کارخانه با مشاورقرار داد می بندد ودر مرحله بهبود کسب و کار مشاور در کنار آن شرکت می ماند تا عارضه حل گردد.

مسئول کلینیک صنعتی بسیج افزود: استفاده از مشاور‌های متخصص برای واحد‌های تولیدی بسیار راهگشا بوده و در این واحد‌های صنعتی بااستفاده از این مشاوران عمر واحدهای صنعتی زیاد شده وبقا پیدا می کند.

وی افزود: هدف از راه اندازی کلینیک تخصصی سیار مشاوره کسب و کار که با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی و شرکت شهرک های صنعتی استان‌مازندران و به همت کانون بسیج مهندسین صنعتی بابل انجام گرفته است، ایجاد ارتباط مستمر بین عرصه های علم و دانش و صنعت و تولید است که قطعاً در فرآیند تولید، تأثیرگذار خواهد بود.

سپس محسن طالبی ریس هیات مدیره مشاوران تخصصی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه کلینک تخصصی کسب و کار یک بستری در راستای درمان بیمار صنعتی میباشد ابراز داشت :این کلینیک بدین منظور نیست که بتواند به صورت عمده مشکل به وجود آمده را حل نماید بلکه در شهرکهای صنعتی یک ساختاری ایجاد شده است که به صورت جامع در تمام بخش ها با استفاده از تجربیات ودانش مشاوران مشکلات واحدهای صنعتی با هر عنوانی از جمله بازار یابی، فروش و امور مالیاتی بازرگانی وحقوقی وهر عنوانی که مرتبط با صنعت می باشد را مورد بررسی قرار میدهد و به ارائه راه حل میپردازد.

ریس هیات مدیره مشاوران تخصصی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: البته در سالهای اخیر واحدهای کسب و کار زیادی به صورت از هم گسیخته در جامعه صنعتی به وجود آمده است اما هیچکدام مانند این کلنیک به صورت تخصصی در این حوزه ورود پیدا نکرده اند زیرا در این حوزه هیچگاه یک مشاور قابلیت حل تمام مشکلات بخش صنعت را دارا نمی باشد و این امر به کارتخصصی نیاز دارد که دراین کلنیک به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد این کلینیک به صورت تخصصی دوسال است که درحال فعالیت می باشد که به صورت هیات امنایی اداره می شود واعضای آن متشکل از ریس سازمان صنعت ومعدن وتجارت ومعاون صنایع کوچک وهمچنین از تشکل های بخش خصوصی ریاست خانه صمت استان‌میباشد.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت در پایش اخیر این کلینیک گامی در جهت عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد برداشته است که بتواند آنان را به چرخه تولید بازگرداند ویا قبل از راه اندازی واحدهای صنعتی برای برداشتن گام درست مشاوره هایی ارایه دهد تا بعدها این واحد صنعتی دچار مشکل نشود وامید داریم بتوانیم در این راستا موفقیتهای خوبی راکسب نماییم.

حال باید دید صنايع مختلف نساجی، چينی سازی، چوب و کاغذ، مس، آلومينيوم، سرب، روی، ريخته گری، سيمان، کاشی و سراميک، صنايع قند و شکر، روغن، صنايع شيميايی و داروسازی، صنايع شير و فرآورده های شيری، شيشه، آجر، گچ، سنگ و پولاد. ودیگر صنایع کوچک تبدیلی با ارائه مشاوره های تخصصی کسب و کار دوباره به روزهای شکوفایی خود خواهند رسید وراهکارهای درست موانع تولید را پشت سر خواهند گذاشت به امید روزهای شکوفایی وتسهیل در موانع تولید برای خود کفایی ایران مقتدر است.