ضرورت پیوند عمیق بین بنیاد شهید، دانشگاهها و دستگاه های اجرایی
ضرورت پیوند عمیق بین بنیاد شهید، دانشگاهها و دستگاه های اجرایی
سکان نیوز؛ سعید کهن سال اظهار داشت: پیوند عمیقی بین بنیاد و دانشگاهها و سایر دستگاهها ایجاد شود تا از داشته ها، پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی آنان استفاده شود.

به گزارش ایثار واحد مازندران، جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگردانشگاه آزاد اسلامی استان روز سه شنبه 19 بهمن ماه با حضورسعید کهن سال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، دکتر کرمانیان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان، روسای دانشگاه آزاد اسلامی شهرستانهای سوادکوه، جویبار، قائمشهر، بابل، بهشهر، نکا، آمل، معاونین دانشگاه، معاون فرهنگی بنیاد استان و اعضای ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر با هدف تبادل نظرجهت بررسی وضعیت امور تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزارگردید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، وطن، سلامت، ترور، و ضرورت دیدار با خانواده های بزرگوار شهدا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی که فرمودند دعای والدین شهدا و جانبازان عزیز عاقبت به خیری را برای هر فردی به همراه دارد گفت: دعای خیر پدران و مادران عزیز شهدا که فرزندان دلبند خود را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند و نیز نفس های سخت شبانه جانبازان سرافراز، بدرقه راه همه ما در امر خدمت رسانی به مردم بویژه پیشرفت کشور خواهد شد.
وی افزود: اگر بخواهیم عزت و احترام داشته باشیم باید خودمان را به شهدا و سیره شهدا مأنوس کنیم و این پیوند عمیق قلبی با شهیدان، در تمام مراحل و لایه های زندگی ما معنا بخشیده و در نوع و روش کار ما نیز تأثیر فراوانی خواهد داشت.
سعید کهن سال تصریح کرد: شهدا امامزادگان ما هستند و خانواده های گرانقدر انان احیاء کننده فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شوند و انس با شهدا همانند عزاداری سید الشهدا حضرت ابا عبد ا… الحسین ( ع ) است که تا ابد جاودانه می ماند و شهدا با تأسی از همان فرهنگ و مکتب، وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شدند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تبریک ایام ا … دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ( ره ) عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم الشأن و با نثار خون شهدای والامقام شکل گرفت که امروز با جانفشانی خود، موجب عزت و بالندگی کشورما شدند.
سعید کهن سال به وضعیت دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 835 تن از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می باشند.
مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به نخبگی و سرآمدی دانشجویان شاهد و ایثارگر در لایه های مختلف حکمرانی کشور اظهار کرد: آنچه باعث درخشش و شکوفایی این استعدادهای ناب گردیده، همت بلند و تلاش اساتید و مسئولین محترم دانشگاه بوده که از طریق تقویت بنیه علمی، هدایت تحصیلی و استاد مشاور محقق گردید.
وی افزود: از زمان حضور دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنیاد، وضعیت موجود تغییر کرده و مطالباتی را که دستگاهها و جامعه ایثارگری داشته اند و نیز قوانینی را که در لایه های حکومتی معطل مانده بود را احصاء کردند.
سعید کهن سال گفت: پیوند عمیقی بین بنیاد و دانشگاهها و سایر دستگاهها ایجاد شود تا از داشته ها، پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی آنان استفاده شود.
مدیر کل بنیاد مازندران اظهار کرد: آنچه باعث شکل گیری این پیوند گردید نگاه ارزشی شما بزرگواران در امر تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده که این دیدگاه مقدس شما قابل تقدیر است.
سعید کهن سال افزود: یکی از برنامه های عملیاتی ما در بخش آموزش توجه به ارتقای تحصیلی فرزندان عزیز شاهد و ایثارگر است که در
آن رفع دغدغه های تحصیلی و مطالبات دانشگاهها لحاظ گردیده تا این مشکل به اندک برسد.
مدیر کل بنیاد مازندران بر تفکر خلاقانه و نو جهت برنامه های مشارکتی در تهیه انیمیشن های رایانه ای و … در فضای مجازی تأکید کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به مقام و منزلت شهدا گفت: هر کاری که برای شهدا و خانواده های معزز آنان انجام بدهیم در برابر گذشت و از خودگذشتگی ایثارگران ناچیز است و امروز امنیت و آرامش ما از برکت خون پاک این عزیزان است.
دکتر کرمانیان افزود:شهدا به ما نیاز ندارند و این ما هستیم که به وجود نورانی شهدا در تمامی عرصه ها نیازمندیم. وی اظهار کرد: با توجه به همه تحریم های ظالمانه ای که بر علیه کشور ما شده است به برکت خون مطهر شهدای گرانقدر، کشور ما در مقابل دشمنان با اقتدار ایستادگی کرد که این امر موجب صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان گردید.
دکتر کرمانیان گفت: خون شهدا باعث شد تا ما بمانیم و امروز باید رهرو راه شهیدان و ادامه دهنده مکتب شهدا در جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران از همراهی و تعامل مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به جهت پیگیری برنامه های تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه قدردانی کرد و گفت: برنامه ریزی مناسبی بین طرفین در رابطه با مطالبات دانشگاهها و شهریه های دانشجویی و نیز برنامه های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت صورت گیرد.
درصد وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر، معرفی استاد مشاور به عنوان یک ظرفیت مشاوره ای در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی جهت رفع مشکل تحصیلی دانشجویان و ارتقای وضعیت تحصیلی، فعال نمودن کانونهای علمی و فرهنگی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد و درصد دانشجویان ممتاز دستور کار این جلسه بوده است.
مدیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مازندران اقدامات این ستاد در سال جاری از جمله برگزاری جشنواره ملی ایثار، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قالب کانون های مختلف، شناسنامه شهدا ( تصاویر، وصیت نامه و … ) در سطح واحدهای استان، هماهنگی با بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب گردهمایی و ویبنار، برگزاری کارگاه مشاوره برای جامعه هدف، مشاوره تحصیلی، تقویت بنیه علمی، احداث یادمان شهدا،صدور مدرک تحصیلی افتخاری برای شهدای واحدهای دانشگاههای تحت پوشش را تشریح کرد.
در پایان این جلسه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به پاس قدردانی، لوح سپاس به دکتر سعیدی مدیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر استان به دلیل کسب رتبه برتر در بین ستاد اجرایی کشور تقدیم کرد.