سکان نیوز : جلسه هم انديشي عبور از پيك زمستان جاري و تابستان سال آينده 1401 با حضور معاون هماهنگي توزيع ومديركل دفتر هوشمندسازي شركت مادرتخصصي توانير در شركت توزيع نيروي برق استان فارس برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس،در اين جلسه معاون هماهنگي توزيع شركت توانير بر لزوم برنامه ريزي و سياست گذاري درست، در راستاي مصرف بهينه انرژي در زمستان سال جاري و تابستان 1401 تاكيد كرد.
غلامعلي رخشاني مهر، ضمن تشريح وضعيت مصرف انرژي و عبور از پيك بار مصرف برق در تابستان امسال گفت: تابستان سال جاري، تابستاني سخت و بحراني بود كه ضروري است ضمن بررسي كليه اقدامات انجام پذيرفته ، در حفظ و ارتقاي نقاط قوت تلاش نموده و در رفع و اصلاح نقاط قابل بهبود و چالش هاي مواجه شده، با حداكثر توان كوشش نماييم .
وي يادآورشد: تابستان امسال و تجربه آن به ما نشان دادكه بايد به سمتي حركت كنيم تا ميزان بار را مديريت كرده و راهكار آن مي تواند رويت پذيري ميزان بار و مديريت موثر و اثربخش آن باشد.
اين مقام مسئول، با بيان اينكه جهت بهينه كردن مصرف برق، با ابزارهاي نوين، ميزان مصرف برق مشتركان را مديريت خواهيم كرد، افزود: در حال حاضر اقداماتي در حوزه استفاده از تكنولوژي جهت رويت پذيري و كنترل پذيري بار مصرفي مشتركان در بخش هاي مختلف در حال انجام است كه باعث مي شود بار مصرفي مشتركان را رصد و مديريت نمود.
رخشاني مهر يادآورشد: هدف ما ايجاد مصرف بهينه در كليه بخش هاست تا در ساعات مورد نياز، برق مشتركان به سهولت تأمين شود و در اين خصوص بايدكنتورهاي هوشمند با هدف ايجاد فرهنگ مصرف بهينه انرژي براي كليه مشتركان با اولويت مشتركان پرمصرف نصب و نظارت ها و اقدامات لازم در اين خصوص صورت پذيرد.
در پايان اين جلسه مديران عامل ومعاونان مشتركين و بهره برداري شركت هاي توزيع نيروي برق استان هاي فارس، بوشهر، شيراز و كهگيلويه و بوير احمد حاضر در نشست به بيان سؤالات، نظرها و ديدگاه هاي خود پيرامون رويت پذيري وكنترل پذيري مصرف انرژي پرداختند.