ضرورت توزیع عادلانه درآمد، تسهیلات و سرمایه در استان ها توسط دولت
ضرورت توزیع عادلانه درآمد، تسهیلات و سرمایه در استان ها توسط دولت
سکان؛ علی بابایی کارنامی با وجود برخی نابرابری ها در توزیع درآمد ، سرمایه و تسهیلات دولت برای استان ها ، گفت ؛ متاسفانه در بسیاری از موارد به ویژه در توزیع درآمد ،سرمایه و تسهیلات دولت و حتی در موارد پزشکی و بهداشتی در برخی استان ها به ویژه در مازندران شاهد نابرابری هستیم .

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ، علی بابایی کارنامی صبح امروز در گفتگویی با اشاره به اقدامات و سیاستگذاری ارزشمند دولت در کاهش نابرابری ها در استان ها ، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم و رییس جمهور محترم نسبت به کاهش نابرابری ها در توزیع درآمد ، سرمایه و تسهیلات دولتی در استان ها بسیار مصمم و جدی هستند اما هنوز فاصله زیادی در این حوزه وجود دارد که نیازمند عزم جدی همه مسئولان و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی است .

وی در ادامه با اشاره به حجم عقب ماندگی ها در سال های گذشته و وجود مشکلات متعدد و تبعات بعد آن برای استان ها در سال های اخیر ، افزود: استان مازندران به ویژه مرکز استان با توجه به حجم انبوه وجود گردشگر و توریست در بسیاری از روزها و ماه های سال نتوانسته متناسب با این حجم افزایش تردد و ترافیک در حوزه زیرساخت های جاده ای ، ریلی و ………. پیشرفت داشته باشد.

علی بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود اقلام دارویی و درمانی در فصل های سرد پاییز و زمستان و بسیاری از اقلام بهداشتی و پزشکی در استان ، تصریح کرد: کمبود بعضی از اقلام دارویی ، درمانی و بهداشتی بویژه آنتی بیوتیک ها در این فصل سرد از سال برای مردم استان نگران کننده است و باید برای حل این مشکلات و معضلات وزارت بهداشت و درمان پیش از این تدابیر لازم را می اندیشید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه درآمد ، تسهیلات و سرمایه های دولت در استان ها ، خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته و اخیر شاهد کم توجهی دولت ها به استان ها بویژه استان های شمالی در حوزه درآمد ، تسهیلات و سرمایه های دولتی بودیم و علت عقب ماندگی ها هم بیانگر این موضوع است که امیدوارم رویکرد دولت سیزدهم ،شخص رییس جمهور محترم و هیات وزیران که با شعار عدالت محوری و توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور روی کار آمدن ،این نابرابری ها کاهش و حتی رفع شود.