ضرورت تدبیر برای افزایش تعاملات گردشگری ایران و اسپانیا
ضرورت تدبیر برای افزایش تعاملات گردشگری ایران و اسپانیا
سکان؛ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با همراهی و فعالیت سفیر جدید ایران و نیز اخذ تدابیر لازم برای توسعه روابط گردشگری میان دو کشور ایران و اسپانیا، میزبانی از افراد تاثیرگذار در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی این کشور در دستورکار قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر شالبافیان در نشست با رضا زبیب، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور اسپانیا ضمن بیان ظرفیت‌ها و بسترهای مساعد صنعت گردشگری کشور یکی از اولویت‌های تعامل و ارتباط با کشور اسپانیا را تلاش برای آشنایی بیشتر مردم این کشور با فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌های گردشگری ایران عنوان کرد.  

وی با بیان اینکه برگزاری تور آشناسازی یا ایجاد زمینه سفر اینفلوئنسرهای اسپانیایی با تاثیرگذاری بسیار بر دایره مخاطبان خود می‌تواند روند آشنایی با گردشگری ایران را تسریع ببخشد، افزود: افراد مشهور، نخبه، بازیکنان فوتبال و یا شخصیت‌های محبوب فرهنگی می‌توانند در این گروه جای بگیرند. 

معاون گردشگری همچنین خطاب به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، امکان برقراری ارتباط میان فعالان گردشگری دو کشور، برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک و نیز تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی را از اولویت‌های حوزه گردشگری اعلام کرد. 

همچنین در این نشست رضا زبیب نیز نسبت به انجام هر گونه همکاری و تلاش برای برقراری ارتباط گردشگری دو کشور اعلام آمادگی کرد.