ضرورت تجهیز ویلاهای خوش‌نشینان مازندران به برق خودتامین
ضرورت تجهیز ویلاهای خوش‌نشینان مازندران به برق خودتامین
سکان؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با تاکید بر اینکه خوش‌نشینان برق موردنیاز ویلاهایشان را به دستگاه‌های تامین برق تجهیز کنند، گفت: شهرک‌های بزرگ خوش‌نشین نیروگاه‌های تولید همزمان برق و آب گرم را داشته باشند.

کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در محل این اداره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۵هزار و ۵۰۰ مگاوات تامین بار مشترکان را داشته باشیم که معادل ۹ تا ۱۰ درصد از میزان مصرف کل کشور است.

وی افزود: ما دو استان از ۳۲ استان کشور هستیم که این عدد بزرگ می‌تواند فشار مضاعفی را به شبکه برق استان‌های مازندران و گلستان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه شبکه تحت تنش بالای الکتریکی و حرارتی قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم مشترکان و مردم مازندران و گلستان میزان مصرف را کاهش دهند.

موسوی تاکامی با بیان اینکه مشترکان از تجهیزات با راندمان بالا استفاده کنند، اضافه کرد: کولرها و یخچال‌ها و تجهیزات خود را از نوع کم‌مصرف انتخاب کنند که می‌تواند در میزان مصرف برق استان‌های مازندران و گلستان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این میزان از افزایش جمعیت مقطعی در فصل گرم سال به استان‌های مازندران و گلستان اضافه می‌شود، تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اظهار کرد: افرادی که خانه‌های ویلایی و خوش‌نشین دارند با نصب سلول‌‌های خورشیدی تولید برق، برق خودتامین داشته باشند.

موسوی تاکامی با تاکید بر اینکه خوش‌نشینان برق موردنیاز ویلاهایشان را به دستگاه‌های تامین برق تجهیز کنند، گفت: شهرک‌های بزرگ خوش‌نشین مثل خزرشهر و شهرک‌های دیگر نیروگاه‌های تولید همزمان برق و آب گرم را داشته باشند تا این میزان از باری را که تحمیل به این دو استان را با تامین در محل و توسط خودشان جبران کنند.