ضرورت استفاده از ظرفیتهای موجود در دستگاه‌های اجرایی برای جامعه ایثارگری
ضرورت استفاده از ظرفیتهای موجود در دستگاه‌های اجرایی برای جامعه ایثارگری
سکان نیوز؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به استفاده از ظرفیتهای عمیق موجود در دستگاه‌های اجرایی برای جامعه ایثارگری تصریح کرد: سطح پاسخگویی باید از بنیاد شهید خارج شده و بین دستگاه‌های اجرایی پخش شود.

سعید کهن سال در جمع روسای ادارات حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا‌، اظهار کرد: گاها حضور مسئولان و روسای دستگاه‌های اجرایی کمک‌کننده خواهد بود از این رو استفاده از ظرفیت و تجربیات این عزیزان و ایجاد ارتباط موثر بین مدیر و روسای هر دستگاه مشکلات را به حداقل می‌رساند.
وی با اشاره به وجود تعدد قوانین در حوزه ایثارگران افزود: در کنار این مشکل تناقض‌های زیادی در قوانین و مقررات مشاهده میشود که معضل بزرگی است، ما هزار و ۸۸۲ قانون در حوزه ایثارگران داریم که این قوانین نه تنها باری از این جامعه برنمیدارد بلکه اضافه میکند.
کهن سال خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از سهمیه دانشگاه‌ها متعلق به جامعه ایثارگری است اما در بالاترین امتیاز تاکنون اعضای این جامعه تنها ۳/۴ درصد توانستند از این سهمیه استفاده کنند به این صورت که ۷۰ تا ۸۰ درصد نمره علمی باید توسط فرزندان جامعه ایثارگری کسب شود و گاهی هم سهمیه مازادی درنظر گرفته میشود، ما ۲۱ سهمیه در دانشگاههای دولتی نیز داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در طول دفاع مقدس، عنوان کرد: امروز همه بدهکاریم، سوال اینجاست که در ارتباط با بند لام تبصره ۹ که بحث جذب یک درصد از اعتبار تخصیص داده شده به دستگاه‌های اجرایی است چقدر توانستیم موفق باشیم؟ باوجود پیگیری‌ها در جلسه شورای عالی ترویج و ابلاغ بیش از چهار نامه با امضای شخص استاندار، هنوز توفیقی در روند حاصل نشد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای عمیق موجود در دستگاه‌های اجرایی برای جامعه ایثارگری تصریح کرد: سطح پاسخگویی باید از بنیاد شهید خارج شده و بین دستگاه‌های اجرایی پخش شود، بنیاد در زمینه پاسخگویی متصدی نیست و در هر بخش به نهاد خاص خودش مربوط است.
کهن سال با بیان اینکه وجود قوانین معطل مانده امروز بر علیه جامعه ایثارگری استفاده می شود، اظهار کرد: ما نیاز به ورود در این بحث و برنامه‌ریزی داریم، خلا کادرسازی در بنیاد احساس میشود از این رو دعوت از عزیزانی که در دستگاه‌های اجرایی مسئولیت حقوقی دارند هدف ماست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خواستار هم‌افزایی شد و گفت: باید کارها را با نگاه جمع سپاری در پیش بگیریم، راهبری و مدیریت برای رفع مسائل حوزه ایثارگری با وجود و عدم تنوع قشری در حوزه رفع مشکلات باید در دستور کار باشد.
این مسئول تاکید کرد: اگر ظرفیت عظیم مدیران و روسایی که دل در گرو فرهنگ ایثار و شهادت دارند به‌کارگرفته شود شاهد جهش خواهیم بود.
وی همچنین بیان کرد: ما نیازمند پایگاه سازی برای اجرای قوانین و مقررات برای خودمان هستیم، البته در بحث تبدیل وضعیت استخدامی ۷۰ درصد اهداف محقق شد اما باید تلاش کرد، ۲۵ درصد سهم اشتغال کشور مربوط به جامعه ایثارگری است که بر طبق نوع رشته و مهارت باید معرفی شوند اما عملا کاری برایشان انجام نمی‌شود در حالی که این فرآیند دو الی سه سال طول می‌کشد.
کهن سال خطاب به حاضرین گفت: امروز به سوی شما دست نیاز دراز می‌کنیم تا حق واقعی به حقدار برسد، بررسی شکایات نشان میدهد بخشی از مشکلات به دلیل عدم آگاهی بخشی است که در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی با کانون وکلا، حوزه دادگستری و غیره امضا شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اطاله دادرسی در دیوان محاسبات در برخی موارد، خواستار همکاری و ارتباط معنادار با روسای ادارات حقوقی شد و گفت: بسیاری از مسائل حل شدنی است اما علم آن نزد شماست، ما امروز با توجه به پیچیدگی‌ هایی که در حوزه قوانین حقوقی وجود دارد نیاز به تفسیر داریم. کار شما نیز شگفتی عظیمی ایجاد میکند.