ضرورت ارائه مشوق‌های تولید برای حفظ و پایداری سامانه‌های تولید در بخش کشاورزی
ضرورت ارائه مشوق‌های تولید برای حفظ و پایداری سامانه‌های تولید در بخش کشاورزی
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تدوین سیاست‌های هدفمند و اصولی حمایتی در قبال کشتکاران و ارائه مشوق‌های تولید برای حفظ و پایداری سامانه‌های تولید در بخش کشاورزی ضرورت دارد.

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت نهاده‌های زراعی در یک سال اخیر سبب کاهش انگیزه‌های تولید در زارعان شد.

وی کشاورزی را عرصه استراتژیک و پشتوانه امنیت غذایی و ملی دانست و افزود: غفلت از این عرصه حیاتی خسارت‌ های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.

نماینده مردم بابل با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در کشور افزود: از مجموع این تولیدات ۲۵میلیون تن محصولات باغی است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران به ظرفیت بالای بخش کشاورزی کشورمان در خودکفایی غذایی اشاره کرد و افزود: پایداری در خودکفایی کامل در بخش کشاورزی نیازمند تکمیل زنجیره غذایی است.

کریمی‌فیروزجایی پارلمانی ارزش تولیدات سالانه بخش کشاورزی کشور را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام و خاطرنشان کرد: ارتقا توان صادراتی تولیدات کشاورزی به تقویت سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش استراتژیک نیاز دارد.

وی با تاکید بر توانایی بالای شاغلان بخش کشاورزی در افزایش ظرفیت‌های اقتصادی کشور خواستار تدوین نظام مسائل کشاورزی در قالب سند راهبردی شد.

نماینده مردم بابل با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: استقلال بخش کشاورزی مانع عمده در تحقق اهداف تحریم‌های فلج‌کننده است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اظهار نگرانی از روند تبدیل و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در شمال کشور یادآور شد: عدم صرفه اقتصادی تولید محصولات استراتژیک برای کشاورزان در اثر افزایش سرسام‌آور نهاده‌های تولید سبب از دست رفتن انگیزه‌های تولید و نابودی عرصه‌های کشاورزی می‌شود.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: تدوین سیاست‌های هدفمند و اصولی حمایتی در قبال کشتکاران و ارائه مشوق‌های تولید برای حفظ و پایداری سامانه‌های تولید در بخش کشاورزی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش انگیزه‌های تولید محصولات کشاورزی دغدغه جدی و نیازمند نگاه اثربخش ملی است.