ضرورت احیا و حفظ موقوفات در جامعه
ضرورت احیا و حفظ موقوفات در جامعه
سکان نیوز - نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس بر ضرورت احیای موقوفات در جامعه تاکید کرد و گفت: حافظ موقوفات اهل بیت (ع) باشیم.

به گزارش سکان نیوز، غلامرضا شریعی پیش ازظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل اوقاف استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجموعه اوقاف استان در خدمت رسانی به مردم و احیای موقوفات گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد خدمات رسانی خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان به مردم بودیم و در همین راستا کارگاه‌های تولید ماسک در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده بود.

شریعتی به فعالیت‌های اجتماعی اوقاف در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش ضیافت همدلی اقدام خداپسندانه‌ای بود که به گفته مسؤولان اوقاف ۱۲ هزار بسته معیشتی بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع شد.

وی در ادامه به اهمیت مسئله وقف و احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: بیشتر موقوفات مازندران مربوط به اهل بیت و امام حسین (ع) است و همین مسئله وظیفه ما را سنگین کرده است تا حافظ موقوفات اهل بیت (ع) باشیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق وقف توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های بدهکار موقوفات باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند و عدم پرداخت حق موقوفه اشکال شرعی دارد.

شریعتی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی حامی موقوفات و سازمان اوقاف هستیم، خاطرنشان کرد: در احیای موقوفات باید حق مردم و حق وقف بر اساس قانون لحاظ شود و این طور نباشد که حق یک کدام از آنها تضییع شود.

وی گفت: در احیای موقوفات و برطرف کردن مشکلات مردم این آمادگی را داریم که هرکجا نیاز به حضور ما باشد حضور پیدا کنیم و پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.