صف خرید دلار مقابل صرافی ها/ردپای FATF در بازار ارز
صف خرید دلار مقابل صرافی ها/ردپای FATF در بازار ارز
سکان نیوز؛ پدیده تکراری این روزهای بازار صف خرید دلار مقابل برخی صرافی‌هاست. در معاملات روز یکشنبه هم مقابل صرافی سرمایه صف بود و گفته می‌شد صف‌نشینان کسانی هستند که قصد خرید ارز مسافرتی دارند.

به گزارش سکان، در معاملات یکشنبه برای سومین روز پیاپی دلار سبزه بالای ۳۰ هزار تومان باز شد. باز شدن دلار بالای ۳۰ هزار در سبزه به معنی محکم کردن کف قیمت در این بازار است.

در بازار هرات هم تکنیکالیست‌ها از نوسان ۳۰۰ تومانی و احتمال حرکت آن به سمت مرز ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان صحبت می‌کردند. این اتفاق افتاد و نرخ دلار هرات به سمت ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان حرکت کرد.

همچنین به عقیده معامله‌گران فنی کف و سقف هرات را به ترتیب 29 هزار و 50 تا 250 تومان و 29 هزار و 880 تومان است و در صورت شکست از سقف یا کف،شاهد ادامه روند خواهیم خود.
صف خرید دلار مقابل صرافی ها

پدیده تکراری این روزهای بازار صف خرید دلار مقابل برخی صرافی‌هاست. در معاملات روز یکشنبه هم مقابل صرافی سرمایه صف بود و گفته می‌شد صف‌نشینان کسانی هستند که قصد خرید ارز مسافرتی دارند.

البته معامله‌گران تفسیر دیگری از این صف دارند، به اعتقاد آن‌ها صف حاصل شکاف قیمت دلار رسمی با بازار است و کسانی که در صف قرار می‌گیرند عامل خرید هستند.

شکاف 400 تومانی برای چه کسانی شیرین است؟

درواقع شکاف ۴۰۰ تومانی به مذاق چهره‌هایی که پنهان هستند شیرین آمده و به صورت صوری بدنبال بهره‌گیری از این شکاف هستند. در کنار شکاف، فاصله خرید و فروش نیز یکی دیگر از نکات بازار ارز است و بارزترین آن در صرافی بانک شهر است که ۶۰۰ تومان است.
حباب سکه مثبت شد

در بازار طلا و سکه نیز حباب مثبت است یعنی قیمت اسمی سکه و طلا از ارزش واقعی آن بالاتر است. همین حباب مثبت موجب شده برای بعضی‌ها صرف داشته باشد که شمش طلا از خارج به داخل قاچاق کنند.
حباب طلای آبشده مثبت شد

معامله‌گران طلا می‌گویند نکته عجیب بازار، حباب آبشده‌ است. طلای آبشده بطور معمول دارای حباب منفی بوده که الان مثبت شده است.

در بازار یک خبر می‌چرخید با این عنوان که دستورالعمل تشکیل و ساماندهی واحد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست ابلاغ شد. عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند این اتفاق مقدمه ای برای قبول fatf است، پس بر این اساس در ایران fatf حل و فصل شود، اما یکسری از معامله‌گران قدیمی‌تر می‌گفتند این خبر پشت ندارد و بیشتر شایعه خالیفرشان برای کاهش قیمت است.