صدور 68 کارت بازرگانی جدید برای فعالان تجاری منطقه آزاد قشم
صدور 68 کارت بازرگانی جدید برای فعالان تجاری منطقه آزاد قشم
سکان نیوز:مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تمامی بازرگانان و فعالان تجاری دارای کارت بازرگانی در این منطقه برای ثبت سفارش واردات کالاها می توانند به مدیریت اصناف و بازرگانی مراجعه کنند.

به گزارش سکان نیوز/هرمز امیری با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 68 مورد صدور کارت بازرگانی برای فعالان حوزه تجارت در منطقه آزاد قشم صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر فاحشی نداشته است.
امیری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 26 مورد ابطال کارت های بازرگانی صورت گرفته، ادامه داد: مهمترین عامل تاثیرگذار در آمار کارت های بازرگانی ابطال شده و کاهش صدورت کارت های بازرگانی جدید در سال جاری به تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح تجارت بین المللی مربوط می شود.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین در 10 ماهه سال جاری 338 مورد تمدید کارت بازرگانی صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
امیری تصریح کرد: از ابتدای تیرماه امسال کارت های بازرگانی هوشمند در اختیار متقضایان و تمدیدکنندگان کارت بازرگانی و دفترچه های قدیمی در منطقه آزاد قشم قرار گرفته و تا پایان دی ماه، 180 مورد تعویض کارت های بازرگانی برای فعالان تجاری صورت گرفته است.
وی در پایان با بیان اینکه کارت های بازرگانی در سه شاخه تولیدی، خدماتی و تجاری صادر می شود، افزود: بیشترین حجم ثبت سفارش صورت گرفته برای واردات کالا به منطقه آزاد قشم از ابتدای امسال مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه است.