صباغ؛ مازندران در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی دارای  بهترین مؤسسات و بهترین عملکرد است
صباغ؛ مازندران در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی دارای  بهترین مؤسسات و بهترین عملکرد است
سکان نیوز؛ رئیس دارالقرآن کشور گفت؛ مازندران از استان‌های موفق در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی است ودارای بهترین مؤسسات و بهترین عملکرد می باشد.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل اظهار داشت؛ مازندران از استان‌های موفق در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی است ودارای بهترین مؤسسات و بهترین عملکرد می باشد.

ریس دارالقران کشور با تقدیر از از حجت الاسلام شکریان به عنوان مدیر کل موفق در حوزه قرآنی و اجرای برنامه‌های عملیات فصل بندگی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیشرفت‌های فرهنگی در حوزه معارف و مفاهیم قرآنی قابل توجه است اما راضی کننده نیست.

وی ضرورت توجه به قرآن و استفاده از معارف و مبانی آن را در تحکیم بنیان‌های جامعه و دور شدن از معضلات و مشکلات یادآور شد و گفت: ما انتظار داریم همه دستگاه‌های فعال در حوزه قرآنی همدل و منسجم عمل کنند و سعی و تلاششان بر اجرای طرح‌های قوی‌، جامع و به روز در این زمینه باشد.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ ابراز داشت سازمان دارالقرآن الکریم با توجه به اعتباراتی که به این مجموعه اختصاص داده می شود از موسسات زیر مجموعه ی خود در حد توان حمایت می‌کند ولی این حمایت ها جواب گوی فعالیت های قرآنی در استان ها و شهرستان ها نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: گستردگی فعالیت های قرآنی به حدی است که در کشور چیزی در حدود پنج هزار تشکل قرآنیِ مردمی وجود دارد، که هر چند این تشکل های مردمی هستند ولی از ما به‌عنوان سامان دهنده و نظارت کننده، تقاضای حداقل حمایت ها را دارند.
حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: ۹۸ درصد مردم کشور تقدس قرآن را قبول و به آن التزام هم دارند اما تنها ۱۰ درصد روزانه یک صفحه قرآن می خوانند لذا این فاصله باید درست شود و در شورای فرهنگ عمومی بدین منظور باید کاری صورت بگیرد.
رئیس سازمان دارالقرآن با تأکید بر همکاری همه نهادهای مرتبط با امور قرآنی در زمینه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن افزود: هرچقدر پشتیبانی از مسابقات قرآنی بیشتر باشد و دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های خود را وارد عمل کنند در کمیت و کیفیت مسابقات تأثیرگذار خواهد بود. البته دست اندرکاران مسابقه نیز باید زمینه مشارکت را فراهم کنند یعنی باید همکاری دوسویه باشد، هم متولیان این امور کمک کنند و هم سایر دستگاه‌ها اگر می‌توانند در این حوزه مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور تقویت گفتمان دینی و قرآنی را مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کشور یاد کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب امید فرینی منطبق با آیات قرآنی در جامعه است اما برخی‌ها به دنبال القای ناکارآمدی نظام دینی در جامعه هستند و سعی دارند مردم را از رحمت الهی نا امید کنند در صورتی که وعده و نصرت الهی در قرآن کریم برای مؤمنان و مسلمانان محقق می‌شود.

وی افزود: گفتمان مردم میدان جمهوری اسلامی مبتنی بر آیات قرآن و دین است و باور دینی ملت بزرگ ایران موجب توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال شد.

حجت الاسلام اخوان یادآور شد: قرآن الگوی امید آفرینی مردان میدانی چون شهید قاسم سلیمانی بود و انقلابی بودن و پرتلاش بودن دولت آینده مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی را هموارتر خواهد کرد.