شیخان؛ رفاه و معیشت کارگران در دخانیات برای ما در اولویت است
شیخان؛ رفاه و معیشت کارگران در دخانیات برای ما در اولویت است
سکان نیوز؛ مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خطاب به کارگران و کارکنان این شرکت افزود: برای من هر روز، روز کارگر است و هر روز متعلق به تک تک شما عزیزان است و به این اعتقاد دارم.

به گزارش سکان، محمد شیخان، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در سالن ورزشی این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه دست تک تک شما کارگران را با افتخار می بوسم، گفت: خداوند را شاکرم که اینجانب بعنوان یک فرزند کارگر در جمع صمیمی شما عزیزان همچون یک خادم و خدمتگزار حاضرم و خدا را شاکرم که توفیق خدمت به شما نصیب حال اینجانب شده است.

وی خطاب به کارگران و کارکنان شرکت دخانیات افزود: برای من هر روز، روز کارگر است و هر روز متعلق به تک تک شما عزیزان است و به این اعتقاد دارم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه کارگر، واژه مقدسی است، افزود: پرچم غیرت و عزت این کشور بر دستان شما کارگران به اهتزاز درآمده است. کارگر عنصر فعال و غیرتمندی است که برای تولید ثروت و برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت در این کشور سرافراز تلاشی مجاهدانه دارد.

شیخان گفت: هر فردی در این عرصه کوشش و تلاش دارد، قطعا بداند که در مسیر درست و خداپسندانه قرار دارد چرا که مسیر رشد و توسعه جامعه بشری، بر دوش و دستان توانمند شما کارگران زحمتکش استوار است.

وی افزود: آنچه در مجموعه شرکت دخانیات برای من مهم است و در اولویت اول قرار دارد، رفاه حال پرسنل و امنیت شغلی آنهاست و این مهم در تمام برنامه های آتی شرکت، سهم ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: اتفاقاتی که راستای خدمت به شما در این مدت کوتاه رقم خورد، وظیفه ذاتی و اخلاقی شرکت بود که بر زمین مانده بود و عده ای به ناحق، حق کارگر را از او محروم کرده بودند.

شیخان تصریح کرد: خدا را شاکریم که در فصل عدالت و خدمت، این توفیق نصیب ما شد که اندکی از این عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و البته این اول راه است.

وی افزود: برآنیم تا با اصلاح ساختارها و با تنظیم آئین نامه های جدید و بر مبنای عدالت، این مسیر را تغییر و ریل گذاری درست و اصولی را مستقر کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران، افزود: ما با نگاه تبعیض آمیز و اقداماتی که جریان نقدینگی را به جیب عده ای فرصت طلب و محروم کردن جامعه کارگری زحمتکش از ثروت و تولید ملی که یک ظلم مضاعفی بوده و در گذشته نه چندان دور در این مجموعه اتفاق افتاده است، مخالفیم و به شما قول می‌دهم با همت شما و همراهی مدیران مجموعه این نگاه را تغییر می دهیم.

شیخان با تاکید بر اینکه روز کارگر متعلق به کارگر است، افزود: این روز متعلق به عزیزان فعال پای خط تولید و آن عزیزی است که شبانه روز دغدغه تولید دارد.

وی افزود: روز کارگر باید نماد و تجلی واقعی خط تولید باشد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه رفاه و معیشت شما کارکنان برای ما در اولویت است، افزود: باید خدمات این حوزه به نفع افزایش تولید پیدا کند.

شیخان با بیان اینکه هر وقت و در هر جا ما به خط تولید اهمیت دادیم، ظرفیت تولید افزایش پیدا کرد، افزود: من اطمینان دارم کارگران زحمتکش شرکت دخانیات که غیرتمندانه پای جهاد تولید هستند، قطعا با همت خود این اتفاق را در شرکت رقم خواهند زد.

وی در پایان دلنوشته ای خطاب به کارگران شرکت دخانیات قرائت کرد که متن آن بدین شرح است؛

«کارگران عزیز، امروز و هر روز، روز شماست.من محمد شیخان بعنوان فرزند و عضو خانواده کارگر هر روز به یاد شما هستم. میدانم که چقدر تلاش شما برای رسیدن شرکت به اهدافش مهم است. میدانم تک تک شما چقدر هر روز و هر ساعت با کار و تلاش تان این قطار در حال حرکت را پیش می برید. بیشتر از همه می‌دانم که من ناقابل توان تقدیر و تشکر از هیچ کدام از شما عزیزان را نداشته و ندارم. دیروز، امروز، فردا و هر روز، روز شماست. همه شما نمونه هستید و در این جشن به نشانه تکریم همگی شما، از بعضی همکاران تقدیر خواهد شد. اما باز تکرار می کنم همه شما برای من نمونه هستید.»

همچنین در ابتدای این مراسم، سید ابوالحسن رضوی رئیس هیئت مدیر شرکت دخانیات ایران در سخنانی با بیان اینکه به وجود کارگران عزیر در این مجموعه افتخار می کنیم، افزود: تمام تلاش اعضای هیئت مدیر و مدیرعامل شرکت بر رفع گره های مشکلات کارگری، تامین امنیت شغلی و افزایش رفاه شماست.

وی با تاکید بر اینکه حیات ملت و کشور مرهون تلاش و زحمات همه کارگران است و چرخه اقتصادی مملکت بدست توانای آنها می چرخد، افزود: این امر بر مسئولیت سنگین مسئولین موبوطه می افزاید تا بتوانند با درک واقعی مشکلات کارگران اقدامات موثری انجام دهند.

علی بابایی کارنامی نماینده ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم در این مراسم گفت: اقدامات مدیرعامل شرکت دخانیات در راستای خدمت رسانی به کارگران مورد تائید ماست و عملکرد مطلوب مدیران مجموعه باعث حضور اینجانب در این جمع شده است.

وی ناامنی شغلی را یکی از مشکلات کارگران دانست و افزود: آقای شیخان بعنوان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت در راستای امنیت شغلی کارگران و عدالت اجتماعی برنامه ریزی می کنند که این موضوع مورد حمایت ما نیز است.

در پایان این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه شرکت تقدیر و از «پیمان نامه اخلاقی» شرکت رونمایی شد.

متن این پیمان نامه بدین شرح است؛

«به نام خدای بخشنده و مهربان

در سال یک هزار و چهار صد و یک هجری شمسی که توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) به نام «تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گذاری شده است؛ ما، همه کارگران و کارکنان شرکت دخانیات ایران عهد می بندیم که با تمام توان، لحظه به لحظه و دوش به دوش، با هم و کنار هم، در جهاد تولید پیشگام باشیم و از هر گونه تلاش برای تولید بیشتر و بهتر دریغ نورزیم.

ایران اسلامی، مملو از فرصت های طلائی برای رشد و شکوفایی است و ما در سراسر مرزهای پر غرور این وطن به یاد شهدای انقلاب اسلامی و مقاومت غرورآفرین فعالان تولید کشور، از صمیم جان از خویشتن خویش می‌گُذریم، تا ایران، این شکوه پا برجا، همیشه جاودان باشد و فرزندان مان هر روز در رفاهی بیشتر بتوانند بال به سوی پیشرفت و توسعه کشور بگشایند.

ما می‌توانیم و ان شاء الله خواهد شد.»