شورانقلابی در جامعه باید احیا گردد
شورانقلابی در جامعه باید احیا گردد
سکان نیوز؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران درنشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر اظهار داشت :در دوره دوم چهل سالگی انقلاب باید به تبیین درست دستاوردهای فرهنگی نظام پرداخته شود ؛در همین راستا این سازمان در نظر دارد با بازسازی اهداف فرهنگی و قرآنی به تبیین درست انقلاب بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریف تبار تصریح کرد:درکمیته ای با آسیب‌شناسی و بررسی موانع و کاستی‌های حوزه فرهنگی وقرآنی بااقدام عملی در جهت رفع آسیب های این حوزه در سال‌های اخیرخواهیم پرداخت وانشالله در آینده‌ای نزدیک باکارشناسی‌های دقیق در این حوزه ورصد وضع موجود اتاق وضعیتی با هدف آسیب زایی در فرهنگ زیست بومی برای این استان ترسیم خواهدنمود.

وی بیان داشت:فعالیت‌های متعدد ملی و بین‌المللی در حوزه فرهنگ قرآنی در کشور واین استان انجام گرفته است اما جای خالی جریان سازی بزرگ قرآنی در کشور بیش از گذشته احساس می‌شود دراین راستا در صدد هستیم با شناسایی آسیب های موجود و قرار دادن برنامه‌های الگوساز قرآنی در کنار برنامه‌ای منسجم برای تداوم مستمر؛وتاثیر گذاری بیشتر بین مخاطبین قشرهای مختلف برنامه‌های قرآنی تهیه کنیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تقویت نظارت و ارزیابی عملکردعنوان داشت:مسجد محور بودن برنامه های قرآنی مردمی در تحول آفرینی این حوزه نقش به سزایی ایفا خواهد کرد و واقعیت امر این است که یکی از ضعف‌های عرصه فعالیت‌های قرآنی رهاشدگی فعالیت‌هاست و در برنامه تحول به دبنال برطرف کردن این رهاشدگی خواهیم بود. واز جمله سیاست عرصه تحول، محوریت یافتن اسناد راهبردی اجرای منشور در طراحی مدل‌های ارتقاء وضع موجود است.
شریف تبار گفت:تمرکز امر سیاستگذاری در حوزه فرهنگ قرآنی بایدبر مبنای کارشناسی و تحقیقات اصولی با پرهیز از یک جانبه‌گرایی و با تکیه بر اسناد بالادستی و مصوبات قانونی به ویژه با توجه به قداست موضوع، حساسیت‌های داخلی و بین‌المللی اعتنا به پیشینه پر افتخار و ضرورت انسجام و پیشگیری از تداخلات و موازی کاری‌ها صورت گیرد ودر این راستا این سازمان به عنوان راهنما در تولیت برنامه های موجود گام خواهد برداشت.
این مقام مسئول عنوان داشت:باتوجه به تهاجم فرهنگی دشمن در نشان دادن ناکارآمد بودن انقلاب اسلامی نهاد فرهنگی باید شور انقلابی واجتماعی را در جامعه دوباره احیا سازد و با نشاط اجتماعی و کنشگریهایی در فضای مجازی در صدد بازسازی تبیین نظام جمهوری اسلامی بپردازد و اهداف انقلاب را برای جامعه بازگو نماید تااهداف اصلی نظام در سایه کم رنگ نشان دادن‌های دشمن حذف نگردد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در بخشی دیگر از سخنانش بااشاره به پیگیری طرح‌های عمرانی در حوزه مجتمع‌های قرآنی اظهار داشت: در آمایش سرزمینی اتفاق افتاده و نیازمندی‌هایی که در این زمینه احصاء شده است در این راستا این سازمان در نظر دارد به تکمیل طرح‌های نیمه تمام بپردازد.
وی با عنوان اینکه اکنون دوران عافیت نیستادامه داد: وقتی صحبت از جهاد می‌شود باید همگان را به جهاد تبیینی دعوت کنیم و از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به راه اندازی پویش پرچم افتخار، این پرچم را نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی دانست وافزود: استقلال، آزادی و امنیت نعمت بزرگی است که باید آن را ارج نهیم.
وسرود افتخار نیز از جمله پویش‌های ویژه دهه فجر می باشد که باید باکمک هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های مختلف آن را محترم بشماریم
حجت الاسلام شریف تبار در پایان سخنانش ابرازداشت: حوزه فرهنگ قرآنی حمایت همه‌جانبه ارکان مختلف تقنینی و اجرایی کشور را در راستای معرفی الگوي اسلامی می طلبد تا با بازسازی این فرهنگ در حول محور مساجد دستاوردهای درست این حوزه در جامعه تبیین گردد .