شهید طوسی؛ فاتح عملیات های غرور آفرین دفاع مقدس
شهید طوسی؛ فاتح عملیات های غرور آفرین دفاع مقدس
سکان نیوز؛ ۳۵ سال از شهادت سردار سرلشگر پاسدار محمد حسن قاسمی طوسی فاتح عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و حماسه ساز فاو می گذرد و رادمردی های این فرمانده شجاع همچنان پرجاذبه و درس آموز است.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: سردار نامی لشگر ویژه ۲۵ کربلای مازندران که در نقش مالک اشتر این لشگر خط شکن و ظفرمند در دفاع مقدس ظاهر شد، در شمار نوابغ گنجینه دفاعی کشورمان به شمار می‌رود که تاکتیک‌های رزمی و نظامی او در دوران پرافتخار جنگ تحمیلی و دفاع ارزشمند رزمندگان سلحشور کشورمان فتوحات بسیاری را به نفع جبهه اسلامی مان رقم زده است.

سردار طوسی، علمداری بود که در میادین نبرد حضوری شجاعانه و پرتوان داشت و هرگز در مسیر دلدادگی به حریم ولایت و رهبری و ایفای مسئولیت خطیر در فرماندهی عرصه‌های نبرد با دشمن غدار درنگ نکرد و حقیقتاً خود را وقف انقلاب و دفاع جانانه از کیان انقلاب و کشور کرد.

او در اوج قدرت و مقام فرماندهی که در بین رزمندگان و فرماندهان جنگ مثال زدنی بود از تواضع و فروتنی متعلق به ساحت مفاخر معنوی و پی جویان کمال ایمانی بهره می‌جست و در طول حضور موفقش در میادین دفاع مقدس بویژه در مقام معاونت اطلاعات و عملیات لشگر ویژه ۲۵ کربلای مازندران و قائم مقامی این لشگر خط شکن اخلاق برجسته قدسی و الگو بخشش را به همگان هدیه می‌کرد.

سردار حماسه ساز عملیات والفجر ۸ با عبور چندباره از اروند وحشی بارها به دل دشمن زد و با طراحی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی دنیا، فتح شهر استراتژیک و بندری فاو را که تأثیر زیادی در معادلات جنگ تحمیلی داشت، به ملت قدرشناس و انقلابی ایران تقدیم کرد و کشورمان از این برتری نظامی در جنگ سود برد.

داستان زندگی این اسطوره مقاومت و ایستادگی و به ویژه خاطرات مبارزاتی او علیه رژیم طاغوت و نیز نقش بارزش در تشکیل نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان نکا واستان مازندران در بعد از پیروزی نهضت امام روح الله، بیانگر اوج روح ایمانی و معرفتی منحصر به فردی بود که در نهاد این عاشق راستین امام راحل (ره) موج می‌زد و جوشش غیرت و جوانمردی او همواره در کانون توجه مردان وزنان وخرد و کلان این دیار قرار داشت.

آری؛ طوسی که دو برادر شهیدش نیز راه منور سرداران به خون خفته دفاع مقدس را پیمودند، رسمی جاودان از سلوک مردان مجاهد طریق سرور و سالار عاشوراییان را به یاد گار گذاشت که اینک سرمشق منادیان شریعت حسینی در دیار علویان شده است.

مردم ولایتمدار مازندران بویژه شهرستان عالم پرور نکا با گرامیداشت حماسه هاو دلاوری‌های این ابرمرد عرصه پیکار با خصم زبون، هرساله در سالگرد آسمانی شدن این سرداربه حق پیوسته دین خود را نسبت به فرمانده برومند جبهه توحید و علمدار رشید لشگر فاتح ۲۵ کربلا ابراز و اینچنین رسم مردانگی را در خطه سرخ شهادت پاسداری می‌کنند.