شهروندان فقط در دفاتر مجاز برای عتبات عالیات ثبت‌نام کنند
شهروندان فقط در دفاتر مجاز برای عتبات عالیات ثبت‌نام کنند
سکان نیوز، مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات برای نوروز ۹۹، گفت: شهروندان حتما با از طریق دفاتر مجاز ثبت نام خود را انجام دهند.

سکان نیوز، حبیب الله ساداتی همچنین به شهروندان هشدار داد که اخذ هرگونه وجهی در این مرحله غیرقانونی است و ثبت نام به صورت مجانی انجام می شود.

وی با اعلام این که تنها ۲۳۵ دفتر خدماتی زیارتی قانونی در مازندران جود دارد ، گفت : پیش ثبت نام سفر عتبات عالیات نوروز ۹۹ از ساعت ۹ صبح امروز به صورت سراسر آغاز شده است و متقاضیان تا ۲۴ بهمن مهلت دارند با ۲ روش حضوری و الکترونیکی اقدام به نام نویسی کنند.

وی با تاکید بر ثبت نام متقاضیان در دفاتر زیارتی مجاز مازندران ، افزود: در صورت ثبت نام در دفاتر غیر مجاز سازمان حج و زیارت هیچ مسئولیتی در قبال عواقب آن ندارد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین گفت : مشتاقان زیارت عتبات عالیات در نوروز پیش‌رو می توانند به ۲ روش ؛ مراجعه مستقیم به دفاتر مسافرتی مجاز و یا از طریق مراجعه به سامانه http://atabatorg.haj.ir ثبت نام کنند.

ساداتی توضیح داد : افرادی که قصد ثبت نام از طریق سامانه را دارند فقط کافیست در منزل خود رایانه و اینترنت داشته باشند تا تمامی مراحل ثبت نام را خودشان انجام دهند .

وی همچنین هزینه سفر عتبات عالیاتی نوروز ۹۹ را نا معلوم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فقط ثبت نام بدون پرداخت هزینه سفر انجام می شود و هرگونه دریافت وجه نقد مبنی بر هزینه سفر غیر قانونی بوده و باید به سازمان حج و زیرات گزارش شود.

مدیرکل حج و زیرات مازندران ثبت نام را به ۲ صورت انفرادی و گروهی عنوان کرد و افزود: : در شیوه ثبت نام گروهی باید تعداد زائران حداقل ۲۵ نفر باشند و در غیر این صورت از لیست خط خواهد خورد.

ساداتی با اشاره به اینکه ممکن است تعداد زائران بیش از اندازه باشد ، گفت: ثبت نام شدگان با قید قرعه . به صورت انفرادی یا گروهی برگزیده شده و اعزام خواهند شد.

وی زمان آغاز اعزام زائران نوروزی عتبات را نیز از ۲۴ اسفند تا ۳۰ فروردین اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر اعزام هوایی به عتبات مشخص نیست اما احتمالا این امکان وجود خواهد داشت.
نوروز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ زائر مازندرانی به عتبات عالیات مشرف شدند و امسال نیز پیش بینی می شود سهمیه مازندارن همین تعداد باشد.

  • نویسنده : صادقی