شلاق ناکارآمدی مدیریتی بر تن محیط زیست بندپی بابل/ آبیاری اراضی کشاورزی ‌با پساب صنعتی
شلاق ناکارآمدی مدیریتی بر تن محیط زیست بندپی بابل/ آبیاری اراضی کشاورزی ‌با پساب صنعتی
سکان نیوز؛ عدم وجود سیستم های تصفیه پساب های صنعتی و یا ناکارآمدی سیستم های موجود بار آلودگی مضاعفی را بر پیکره محیط زیست و زمین های کشاورزی روستاهای اطراف شهرک صنعتی رجه وارد ساخته است.

به گزارش سکان نیوز، عدم توجه مسئولان محیط زیست بابل و بندپی در زمینه دفع صحیح پساب شهرک صنعتی رجه سبب بروز اتفاقات ناخوشایند در زمینه بهداشت محیط این بخش از شهرستان بابل شده و سلامت شهروندان روستاهای اطاقسرای بزرگ را به خطر انداخته است.
آبیاری اجباری زمین‌های کشاورزی و شالیزارهای برنج با پساب فاضلاب شهرک صنعتی رجه مسئله‌ای است که اهمیت آن اگر فراتر از آلودگی هوا باشد، کمتر نیست؛ با این حال به‌دلیل عدم توجه افکار عمومی به نظر می‌رسد تاکنون اقدام جدی در زمینه جلوگیری از ورود پساب صنعتی به زمین کشاورزی این روستاها نشده است.
امیدواریم مسئول محیط زیست بندپی بابل از خواب غفلت بیدار شود و به جای نصب بنرهای تبریک و انتصاب خود در نقاط مختلف بخش بندپی کمی هم به مشکلات مردم روستاهای اطراف شهرک صنعتی رجه که از مشکلات محیط زیستی شهرک صنعتی به ستوده آمدند برسد.
گفتنی است ؛ هفته های گذشته سایت خبری استنادنیوز در گزارشی تصویری از فاجعه تاسف بار پساب شهرک صنعتی رجه در زمین های کشاورزی با عنوان ورود پسآب شهرک صنعتی رجه بابل به زمین های کشاورزی و مشکلات مردم منطقه + ویدئو منتشر کرده بود که تاکنون مسئولان محیط زیست واکنشی به این مشکل مردم نشان ندادند.