شفاف سازی شهردار جهادی شهر بابل /شفافیت احترام به حقوق شهروندان می باشد
شفاف سازی شهردار جهادی شهر بابل /شفافیت احترام به حقوق شهروندان می باشد
سکان نیوز:پس از گام نخست شهرداری بابل که بعنوان اولین شهرداری استان مازندران در سامانه شفافیت عضویت یافت، اکنون برخی هزینه های شهرداری را به شهروندان محترم گزارش میدهد.

به گزارش سکان نیوز/سید مجتبی حکیم شهرداربابل که از ابتدای ورود به شهرداری بابل ، شفافیت در کار، صرفه جویی و صیانت و حفظ بیت‌المال را سرلوحه کار خود قرار داده بود بعنوان اولین شهرداری در مازندران در سامانه شفافیت عضویت یافت و در گام دوم لیستی از هزینه های شهرداری را در اختیار شهروندان محترم قرار داده است که به‌حق، شهروندان محترم باید از امورات مربوطه مطلع باشند .

هرچند به این نکته نیز باید توجه کرد که در زمان افتتاح پروژه‌ها و تمامی اطلاع رسانی‌ها، شهرداری بابل اعتبار مربوطه را نیز همیشه از طریق بیلبوردهای شهری اعلام میکرده است.

سید مجتبی حکیم شهردار بابل:

در سرفصل هزینه‌ها قدم اول حذف رقم بسیار گزافی بود که سالانه شهرداری بابل به مالکان در جهت مستاجربودن سازمانها و مناطق مختلف شهرداری پرداخت میکرد.

در سال ۱۳۹۷ رقم نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال بعنوان #اجاره_بها توسط شهرداری بابل پرداخت میشده که اکنون این رقم به –صفر- رسیده است.

گام بعدی ما در اداره امور شهرداری کاهش هزینه های مربوط به چاپ بنروکاغذ بوده و به نوعی متاسفانه شهرداری در سالهای گذشته بعنوان مبلغ سایر ادارات شده بود که با مدیریتی که انجام شد، رقم نزدیک به ۱۱ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۷ به رقم ۸ میلیارد ریال کاهش یافت که اگر شاهد افزایش شدید قیمتها نبودیم این رقم به نصف هم رسیده بود.

از اقدام ارزشمند دیگر می توان به کاهش چشمگیر و بسیار زیاد هزینه‌های پذیرایی در شهرداری بابل اشاره کرد.

در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲ میلیارد تومان از ردیف پذیرایی شهرداری در جهت پذیرایی در مناسبتهای مختلف و پذیرایی از مهمانان هزینه شد که این رقم با توجه به افزایش قیمتها در سال ۱۳۹۸ به حدود ۴۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.

کاهش بیش از ۸0درصدی هزینه پذیرایی در این دوره را بدون تورم اگر محاسبه کنیم شاید به بیش از ۹۰ درصد نیز رسیده باشد.

در گام بعدی می توان به کاهش هزینه در مصرف سوخت اشاره کرد که با توجه به افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی آن این عدد نیز قابل تامل میباشد.

درسال ۱۳۹۷ یک میلیارد و دویست میلیون ریال و در سال ۱۳۹۸ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در این خصوص هزینه شد.

هزینه های مربوط به برخی لوازممصرفنشدنی مانند میز و صندلی در سال ۱۳۹۷ در حدود ۶ میلیارد ریال بوده که درسال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲میلیارد و پانصد میلیون ریال کاهش پیدا کرد.

جالب اینکه هزینه مصرف برق نیز در این دوره کاهش پیدا کرد. در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان و در سال۱۳۹۸، ۳۵۰میلیون تومان صرفه جویی شد.

در حوزه عمرانی و با توجه به نیاز مبرم شهر و درخواست متعدد شهروندان که البته همچنان نیز ادامه دارد، میزان روکش_آسفالت از لحاظ ریالی و حجمی افزایش پیدا کرد.

در سال۱۳۹۷ و دوره قبلی مدیریت شهرداری ۱۹۸ هزار مترمربع روکش آسفالت در شهر انجام شده که تنها در سال ۱۳۹۸ این میزان به رقم ۳۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت افزایش داشته است.

جذب نیروهای شرکتی در سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۸ نفر بوده که در سال ۱۳۹۸ نه تنها جذب نیرویی انجام نشد بلکه در این مدت ۱۳ نیرو نیز تعدیل شده است.

یکی از اقدامات مهم دیگر در جهت افزایش سرانه فضای سبز و کاهش هزینه های مصرفی در این حوزه بوده است.

در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۹ میلیارد ریال گل خریداری شد و سرانه فضای سبز نیز به ۵ مترمربع رسید این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ کل خرید گل به مبلغ صفر رسیده است و تا سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ سرانه فضای سبز شهر بابل از 5 متر مربع به 5/6 متر مربع افزایش یافت و تقدیم شهروندان عزیز گردید.