شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس 300 میلیون یورو صادرات داشته اند
شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس 300 میلیون یورو صادرات داشته اند
سکان نیوز؛ رییس پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌های عضو پارک در 20 سال گذشته علاوه بر صرفه جویی‌های ارزی فراوان، 300 میلیون یورو صادرات داشته اند.

صفاری نیا در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت نکوداشت هفته بیست سالگی پارک فناوری پردیس گفت: هم اکنون بیش از 400 عضو فعال در پارک و شعب آن مستقر هستند که این شرکت‌ها در 20 سال گذشته، 300 میلیون یورو صادرات داشته اند.

او ادامه داد: شرکت های پارک در سال های اخیر توانسته اند مبالغ فراوانی صرفه جویی ارزی برای کشور از طریق بومی سازی فناوری داشته باشند. برای مثال این شرکت ها در سال 98 بیش از 88 میلیون یورو و در سال 99 بیش از 235 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته اند.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: حدود 260هزار مترمربع از فضای پارک با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و 200هزار متر مربع دیگر نیز در حال ساخت و بهره برداری است.

صفاری نیا افزود: بخش خصوصی در سال های گذشته 77هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری فقط در بخش منابع فیزیک در در پارک فناوری پردیس داشته است که این مبلغ 25 برابر کمک های دولتی برای توسعه پارک می باشد.