شرایط استان های شمالی بسیار شکننده است/ سفر های غیر ضروری وضعیت را بحرانی می کند
شرایط استان های شمالی بسیار شکننده است/ سفر های غیر ضروری وضعیت را بحرانی می کند
سکان نیوز:نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت استان های شمالی در کنترل بیماری کرونا بسیار شکننده بوده و هرگونه کوتاهی در اجرای پروتکل های بهداشتی و انجام سفر های غیر ضروری می تواند وضعیت را بحرانی کند.

به گزارش سکان نیوز/غلامرضا شریعتی، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از مسافرت های غیر ضروری، بیان کرد: همان طوری که در اخبار آمده است، شرایط استان های شمالی و به ویژه مازندران در کنترل بیماری کرونا بسیار شکننده است و اکنون ما لب مرز قرار داریم و اگر کوچک ترین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی شده و یا سفرهای غیر ضروری به استان اتفاق افتد، عملا وضعیت بحرانی شده و ما در وضعیت بدتری قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: از تمام هموطنان و به ویژه مردم استان تقاضا داریم پروتکل ها را با جدیت دنبال کنند تا وضعیت کنونی را با احتیاط پشت سر گذاشته و وارد مرحله تثبیت شویم. متاسفانه برخی از استان های کشور نیز مجددا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. تا رسیدن به شرایط عادی همه باید دست به دست هم داده و کادر درمان را همراهی کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه این ویروس مدام جهش یافته و کنترل آن به سادگی میسر نیست. همان طوری که مسئولان امر اعلام کردند اگر پروتکل ها را رعایت کنیم مقابله با این ویروس کار دشواری نیست. قطعا پیشگیری بهتر از درمان بوده و ما باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری آگاهانه رفتار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از شرایطی که باعث پیشرفت و شیوع گسترده این بیماری می شود بحث تجمعات و مسافرت های غیر ضروری است. پرهیز از سفرهای غیر ضروری باعث می شود تا بسیاری از مشکلات که به همراه گسترش شیوع این بیماری اتفاق می افتد، کاهش یابد. تجربه نیز ثابت کرده در هر منطقه ای که تجمعات و سفرهای غیر ضرور حذف شده آن منطقه شرایط مطلوبی را پیدا کرده است. پرهیز از سفرها و تجمعات غیر ضروری یک امر ضروری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.