سوءمدیریت‌ها در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد
سوءمدیریت‌ها در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد
سکان نیوز؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه می‌توانست فرصت توسعه کشور باشد، اما سوءمدیریت‌ها باعث چالش در این بخش شد که همچنان هم ادامه دارد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی مجلس و در توضیحات خود در خصوص بازار بورس اظهار داشت: تعامل مجلس و دولت لازمه این روزهای جنگ اقتصادی است و امیدوارم همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: اقتصاد ایران در یکی از مهم‌ترین نقطه‌های تحولی قرار دارد. بیش از یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم بی‌سابقه مزمن بخش عمده بنگاه‌ها را با چالش تامین منابع مالی مواجه کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بازار سرمایه با توجه به ماهیت خود باید نقش بی‌بدیلی برای غلبه بر چالش تامین مالی تولید ایفا کند، متأسفانه سوءمدیریت مشهود گذشته در بازار سرمایه که منجر به رشد قیمت بی‌منطق و حبابی شاخص بورس در نیمه اول سال 1399 و در پی آن کاهش 45 درصدی شاخص در نیمه دوم سال 1399 شد، موجب زیان و ناراحتی و خشم بخش مهمی از سهامداران خرد و تازه‌وارد به این بازار که جمعیت بالایی هستند را فراهم آورد.

خاندوزی گفت: بازار سرمایه می‌توانست فرصت توسعه کشور باشد، اما سوءمدیریت‌ها باعث چالش در این بخش شد که همچنان هم ادامه دارد.

وی افزود: با رأی ملت به دولت آیت‌الله رئیسی و بازگشت درجه‌ای از خوش‌بینی به بازارها، شاخص بورس از 28 خرداد سال جاری تاکنون حدود 300 هزار واحد رشد کرده است و در بورس کالا که رکن مهمی از بازار اقتصادی و شفافیت اقتصادی و کاهش رانت‌ها محسوب می‌شود، طی سال جاری 38 میلیون تن انواع محصولات مختلف در آنجا معامله شد که نسبت به 12 ماه کل سال گذشته که 34 میلیون تن بوده است، در 7 ماه سال جاری وضعیت بهتری نسبت به کل سال گذشته داشته است.