سهم مازندران از دریافت تسهیلات صادراتی صفر/چه کسی پاسخگوست؟
سهم مازندران از دریافت تسهیلات صادراتی صفر/چه کسی پاسخگوست؟
سکان نیوز؛ استان مازندران یکی از 6 استانی است که در سال گذشته هیچ تسهیلات صادراتی دریافت نکرده است.

به گزارش سکان، در ۱۱ ماهه سال قبل بیش از ۳۶۴۸ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۹۸ فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است. البته در این مدت ۴۸۰ مورد ثبت نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شده بود که یعنی حدود ۴۱.۲ درصد متقاضیان در این مدت موفق به دریافت تسهیلات شدند.

بر اساس جزئیات اطلاعات نیز، از بین استان‌ها، تهران بیشترین تسهیلات واحدهای صادراتی را به خود اختصاص داده است. در مورد استان‌هایی که کمترین تسهیلات را دریافت کردند نیز باید گفت که از بین استان‌ها، شش استان شامل مازندران، اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.  

البته اطلاعات مربوط به تسهیلات به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن یعنی خرداد ١٣٩٩ تا آخر بهمن سال قبل هم منتشر شده که نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۴۹۰۱ میلیارد تومان در قالب ۲۷۲ فقره پرداخت شده است.

طی مدت یاد شده ۷۶۰ فقره ثبت نام برای دریافت این تسهیلات انجام شده بود که ۳۸۶ مورد از آن‌ها برای دریافت بیش از ۸۰۸۸ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند، اما ۲۷۲ فقره تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد؛ یعنی حدود ۳۵.۸ درصد متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

اینکه چرا سهم استان مازندران از دریافت تسهیلات صادراتی در کشور صفر بوده است سوالی است که نیاز است مسئولان ارشد استان به آن پاسخ دهند، آیا هیچ واحدی در استان به تسهیلات صادراتی نیازی نداشته است؟

استان مازندران  بیش از 25 محصول صادراتی دارد چرا باید سهم مازندران از دریافت این تسهیلات صفر باشد؟

اگر مدیران مازندرانی قدرت چانه زنی برای کمک به واحدهای تولیدی و صاداتی را ندارند، مجمع نمایندگان مازندران برای کمک به این واحدها پای کار بیایند.