سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی/ هواوی از اپل پیشی گرفت - سکان | Sokan Khabar Agency | سکان | Sokan Khabar Agency
افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024
گروه : اقتصادی
پ
  • شناسه : 545
  • 13 بهمن 1398 - 13:16
  • 0 دیدگاه

سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی/ هواوی از اپل پیشی گرفت

سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی/ هواوی از اپل پیشی گرفت
سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی/ هواوی از اپل پیشی گرفت

سکان نیوز، گزارش های ۳ شرکت مختلف از وضعیت بازار موبایل جهان در سال ۲۰۱۹ آمار مشابهی در بردارد و نشان می دهد در سال گذشته میلادی تعداد محموله های بارگیری شده موبایل هواوی از اپل بیشتر بوده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا،  ۳ شرکت تحقیقات در بازار شامل «کانتر پوینت»، […]

سکان نیوز، گزارش های ۳ شرکت مختلف از وضعیت بازار موبایل جهان در سال ۲۰۱۹ آمار مشابهی در بردارد و نشان می دهد در سال گذشته میلادی تعداد محموله های بارگیری شده موبایل هواوی از اپل بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا،  ۳ شرکت تحقیقات در بازار شامل «کانتر پوینت»، «کانالیس» و «استراتژی آنالایتیکز» گزارش های خود را درباره محموله های بارگیری شده موبایل منتشر کرده اند.

به نظر می رسد اطلاعات هر سه شرکت تقریبا مشابه است و براساس آنها سامسونگ در کل ۲۰۱۹ میلادی بیشترین محموله های موبایل را برای فروش بارگیری کرده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی سهم سامسونگ از بازار موبایل جهان ۲۰ درصد بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹ درصد از بازار موبایل جهان در اختیار این شرکت بوده است.

شرکت هواوی با کنار زدن اپل در رده دوم این فهرست قرار دارد و ۱۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اپل نیز که در رده سوم قرار دارد، ۱۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

با توجه به تحریم های دولت آمریکا علیه هواوی، پیشی گرفتن این شرکت از اپل جالب توجه است. هواوی در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرد. این در حالی است که اپل در سال گذشته میلادی حدود ۱۹۷میلیون دستگاه بارگیری کرده که نشان دهنده اندکی کاهش نسبت به سال ۲۰۱۸ است.

در رده های چهارم و پنجم نیز به ترتیب دو شرکت چینی شیائومی و اوپو قرار دارند.  سهم هر یک از این شرکت ها از  بازار موبایل جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی  ۸ درصد بوده است.

شیائومی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵ میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرده است. این رقم اندکی بالاتر از میزان موبایل های بارگیری شده این شرکت در سال ۲۰۱۸ است.

در گزارش های هر ۳ شرکت در کل تعداد موبایل های فروخته شده در ۲۰۱۹ کمتر از ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

تحقیق موسسه کانترپوینت اشاره می کند این نخستین بار در بازار موبایل است که دو سال متوالی میزان بارگیری محموله ها کاهش یافته است.

این درحالی است که جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد و انتشار ویروس کرونا در جهان روی چرخه تقاضا برای موبایل نیز تاثیر می گذارد، بنابراین  ۲۰۲۰ میلادی نیز  چالش برانگیز خواهد بود.

  • نویسنده : صادقی

برچسب ها

دیدار و گفت و گوی مدیر عامل  شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با هیات های مختلف صنعتی در نمایشگاه ایران اکسپو 11 اردیبهشت 1403

دیدار و گفت و گوی مدیر عامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با هیات های مختلف صنعتی در نمایشگاه ایران اکسپو

سکان نیوز؛ مهندس محمد سجاد باتمانی مدیر عامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو ضمن بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه با هیات های مختلف صنعتی به دیدار و گفت و گو پرداخت.

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد 10 اردیبهشت 1403

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

سکان؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جزیره کیش در سال 1402 با مجموع امتیاز عملکرد در 4 شاخصه سرمایه گاری، صادرات، ارزش تولیدات و بهبود فضای کسب و کار در حوزه اقتصادی حائز رتبه برتر شد.

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل شد 10 اردیبهشت 1403

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل شد

سکان؛ مدیرعامل شرکت صدرا گفت: کنسرسیومی متشکل از سه شرکت ایرانی با هدف برطرف کردن نیازمندی‌های صنعت دریایی تشکیل شده و یکی از برکات این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.