سلگی؛ برای فرزندان شهدا کاری کنیم که شرمنده پدران شهیدشان نشویم
سلگی؛ برای فرزندان شهدا کاری کنیم که شرمنده پدران شهیدشان نشویم
سکان؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت؛ برای فرزندان شهدا کاری کنیم که شرمنده پدران شهیدشان نشویم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مازندران، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در کارگروه اشتغال گفت: نگاه ما نسبت به جذب فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران توسط دستگاه ها بر کار جهادی باشد، برای فرزندان شهدا کاری کنیم که شرمنده پدران شهیدشان نشویم.
دکتر روح اله سلگی اظهار کرد: این عزیزان از نظر روحی فشارهای زیادی را تحمل می کنند، باید با همان نگاه ایثارگرانه به این قشر عزیز توجه کنیم، دستگاه هایی که در امر جذب و تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کردند در اختیار داریم، از سایر دستگاه ها می خواهیم که به تعهدات خود در قبال این عزیزان عمل کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: کهن سال از زمان حضور در بنیاد مازندران برای ایثارگران منشأ خیر و برکت بودند، با شناختی که از مشکلات جامعه ایثارگری و اشرافیتی که به قوانین دارند پیگیر دغدغه های ایثارگران هستند و ما هم از این نگاه و تفکر حمایت می کنیم.
دکتر کهن سال با بیان اینکه این استان از نظر تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه ها رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: در سطح کشور قانونی برای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه ها مصوب شد، بر اساس آن تعداد وسیعی از فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و منسوبین شهدا تبدیل وضعیت شدند و این روند برای مابقی آنان با جدیت ادامه دارد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ۵۲۱ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار داریم، اذعان داشت: از این مجموع ۳۹۹ فرزند شهید و ۱۲۲ فرزند جانباز هستند.
این مسئول یادآور شد: بر اساس قانون بند ج ۸۷ تعداد ۲۰۵ تن از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در آزمون اسفند ماه پذیرفته شدند و فرایند جذب آنان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دست اقدام است.
دکترکهن سال با بیان اینکه امروز همه ما از سر سفره شهدا متنعم می شویم، عنوان کرد: دستگاه هایی که امکان جدب نیروهای پروژه ای، قراردادی و حجمی را دارند نگاه آنان به فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران ویزه باشد.
این مسئول افزود: این جلسات به صورت هفتگی با سایر مدیران دستگاه های اجرایی استان به منظور بررسی جذب و تبدیل وضعییت فرزندان ایثارگر با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار می شود.
در این جلسه مدیران گزارشی از جذب و تبدیل وضعیت فرزندان معزر شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه ها بیان کردند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد و هشت دستگاه اجرایی شامل مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست، فرودگاه ها، شرکت توزیع برق، گاز، بهزیستی،بنادر و دریانوردی و آموزش و پرورش حضور داشتند.