سعید محمد؛ حل مشکلات معیشتی ساکنان قشم اولویت ما است
سعید محمد؛ حل مشکلات معیشتی ساکنان قشم اولویت ما است
سکان نیوز؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری بیان داشت: حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد و همچنین ساکنان جزیره قشم از اولویت‌های ماست.

به گزارش سکان، سعید محمد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از جمله ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید در همه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه از بین نروند.
وی، با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.
مشاور رییس جمهور در ادامه با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند.

سعید محمد بیان داشت: حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد و همچنین ساکنان جزیره قشم از اولویت‌های ماست.
وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علی درویش پور مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، در کنار توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار، بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم و بومیان جزیره قشم است.
مشاور رییس جمهور گفت: همچنین عوارض ورود در اسکله پهل ـ لافت برای جزیره‌نشینان حذف می‌شود تا این افراد برای ورود به سرزمین خود هزینه‌ای پرداخت نکنند.
گفتنی است؛ در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت قشم و جمعی از مدیران و مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، استان هرمزگان، شهرستان قشم و اقشار مختلف جامعه محلی نیز حضور داشتند.