سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز نسبت به فریب شیادها هشدار داد
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز نسبت به فریب شیادها هشدار داد
سکان نیوز؛ سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز  نسبت به فریب شیادها هشدار داد و از بیمه شدگان خواست فریب افراد سودجو را نخورند.

ابوالحسن قورچیان گفت: افراد فرصت طلب و سودجو با استفاده از تماس تلفنی و یا با مراجعه حضوری به شکل نمایندگان بیمه تامین اجتماعی از بیمه شدگان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنان درخواست وجه در قبال ارائه کارت طلایی بیمه تکمیلی، کارت سلامت، کارت تخفیف و … می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل، ابوالحسن قورچیان با بیان این مطلب که از سوی کارکنان این سازمان در استان هیچ زمان تماس تلفنی و حتی حضوری با بیمه شدگان و بازنشستگان و افراد تبعی آنان در راستای ارائه کارت طلایی بیمه والقابی همچون بیمه تکمیلی طلایی، کارت بیمه سلامت و تخفیف صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: افراد سودجو با دسترسی به برخی از اطلاعات بیمه شدگان با آنان تماس گرفته و وارد مذاکره می شوند و از مخاطبین خود تقاضای واریز وجوهی را می نمایند و چنانچه از این طریق به نتیجه مطلوب خود دست نیابند با تهدید به قطع مستمری تامین اجتماعی، قطع بیمه و … اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به این مطلب که عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه های درمانی و با حذف کامل دفترچه های کاغذی در آینده نزدیک منجر به دریافت وجه نخواهد بود، افزود: از بیمه شدگان و بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنان تقاضا داریم فریب اینگونه افراد را نخورده و در صورت مشاهده موارد کلاهبرداری و هرگونه درخواست مشکوک از این قبیل را بلافاصله به پلیس، مراجع قضایی و سازمان تامین اجتماعی به شماره 1420 گزارش نمایند.