سرقت تجهيزات دكل هاي فوق توزيع برق در سيستان و بلوچستان با هوشياري گروه هاي نظارت بي نتيجه ماند
سرقت تجهيزات دكل هاي فوق توزيع برق در سيستان و بلوچستان با هوشياري گروه هاي نظارت بي نتيجه ماند
سکان نیوز : در پي سرقت قطعات و نبشي هاي دكل هاي خطوط فوق توزيع شهرستان زاهدان، با هوشياري گروه هاي نظارت و بازرسي خطوط شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان از سقوط دكل ها و بروز خاموشي در سطح شهرستان زاهدان جلوگيري گرديد و قطعات سرقت شده جايگزين شد.

به گزارش پايگاه خبري سکان نیوز و به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان: در پي سرقت قطعات و نبشي هاي دكل هاي خطوط فوق توزيع شهرستان زاهدان، با هوشياري گروه هاي نظارت و بازرسي خطوط شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان از سقوط دكل ها و بروز خاموشي در سطح شهرستان زاهدان جلوگيري گرديد و قطعات سرقت شده جايگزين شد.

با توجه به روش هاي مختلف بكارگيري شده در جهت پيشگيري از سرقت قطعات دكل ها مانند ميخكوبي و جوشكاري پيچ و مهره هاي نبشي ها تا ارتفاع بالا، متاسفانه همچنان شاهد اعمال مجرمانه و سرقت از دكل هاي برق توسط افراد سودجو مي باشيم.

با سرقت تعدادي از نبشي ها و قطعات دكل هاي انتقال برق و سقوط دكل ها به دليل عدم تعادل، در ابتدا با بروز خاموشي مشكلاتي براي شهروندان آن مناطق رخ خواهد داد و همچنين خسارت مالي سنگيني جهت جايگزيني دكل هاي سقوط كرده به شركت برق منطقه اي و همچنين مردم شريف استان سيستان و بلوچستان تحميل خواهد شد.

نظارت و پايش مستمر خطوط انتقال نيرو در سطح استان سيستان و بلوچستان با توجه به وسعت شبكه توسط شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان در حال انجام مي باشد و در راستاي پيشگيري از وقوع اين چنين سرقت هايي تعامل مردم بومي مناطق و معتمدين محلي را بيش از پيش مي طلبد.