سردار شهید سلیمانی اُسوه ولایتمداری و حق طلبی بوده است
سردار شهید سلیمانی اُسوه ولایتمداری و حق طلبی بوده است
سکان نیوز؛ امام جمعه شهرستان بابلسر بیان داشت؛ سردار شهیدسلیمانی اُسوه ولایتمداری و حق طلبی بوده است.

به گزارش سکان، نامت را قهرمان گذاشتند قهرمان دلها وشاید هم سردار جانها نامت عشق بود ودلمان لبریز از جام غرور؛ افتخارمان نامت بود هرچند توبه دنبال نام نبودی اما گمنامی نامت را پرآوازه تر می کرد به رسم ادب جلوی پایت زانو می زنم وبا افتخار به شهر اعلام می کنم که مهمان در راه است حیف نیست زیر این باران جز توچشم به راه اتفاق دیگری باشم حال باران که می ‌‌زند.
شهر عجیب ‌تر، نبودنت را بر سرم می‌ کوبد …
آن هم با پُتکِ بی ‌رحمی
دوست داشتنت بهانه ای شد تا وداع با یارانت پرشور تر شود چند روز است بی تاب آمدن یارانت بودیم چند روز حال وهوایمان چنین بود که قدمتگاهت را چگونه برای یارانت محیا سازیم یکی دنبال خاکریز بود دیگری دنبال طرح هرچند دلمان دلتنگی داشت به رنگ گل سرخ اما به امید شهدای گمنامی که شاید از دلتنگی های توبکاهند حسینیه را آذین بستیم تا قدمگاه ات را بار دیگر متبرک کنیم.

متبرک به آلاله های مکتب مقاومت درسی که استاد دانشگاه اش آنقدر زیبا تفسیر می کردکه برای برداشتن واحد درسی اش کلاس هیچگاه جای خالی نداشت.
در این کلاس اگر استاد جان می خواست شاگرد در طبق اخلاص می گذاشت وتقدیم می کرد این شهدا گواهان این چنین مکتبی هستند که مذاکره‌ برایشان معنی ندارد با آن‌که گاه گلایه هایی از کوچه وبازار شنیده می شود اما برای استقبال کسی کم نگذاشت گویا اینجا صحبت ازسبقت است برای تبرک شدن اینجا والدین معنا ندارند وگویا همه ادعای کفالت می کنند هرکس از دلتنگهایش برای این شهدانجوا می کند.

با این اوضاع وداع سخت‌تراز آن چیزی است که فکرش را بکنید اینجا گلوحتی وقت بغض کردن ندارد اینجا بغض ها می ترکد اینجا فکه وشلمچه یا اردوی راهیان نورنیست بلکه‌ وداع با دویار سردار دلهاست که به علت دلتنگی از بغض سردار غوغا به پا کرده اند واربعین بین الحرمین راتداعی نمودندوبا تبرک شدن به شهدا بغض های در گلو مانده رابه یاد آورده اند تا شاید بار دیگر قلبهای ناآرامشان در این دشت گمنامی آرام بگیرد.

امام جمعه بابلسرحجت الاسلام والمسلمین قلی پور سخران این مراسم است که از الگو بودن سردار سخن می گوید وعنوان می کند :چگونه می توان سعادتمندانه زیست وعاقبت به خیر از دنیا رفت
زمزمه ها را در هیاهو می شنوم که گویا افرادی عادی هم جواب این پاسخ را می دانند که سردار الگو مکتب فاطمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قلی پور خصلتهای حاج قاسم را از دید امام برمی شمارد عنوان داشت:مالک اشتر ایرانی دارای نبوغ نظامی،روحیه سلحشوری و شهادت طلبی واخلاص در عمل داشت.
وی ادامه داد؛ سردار سپهبد فرزند انقلاب و دیپلمات برجسته وبا تدبیر در سخت­کوشی بوده است.
امام جمعه بابلسر با اشاره به استقبال پرشور مردم از شهدای گمنام ابراز داشت؛ عزت وسربلندی چیزی نیست که به راحتی به دست بیایید بلکه در گرو صداقت واخلاص در عمل به دست خواهدآمد.

قلی پور در بخشی از دیگر سخنانش یادآور شد؛ سردار سلیمانی اُسوه ولایتمداری و حق طلبی بوده است و ارادت خاصی به حضرت فاطمه(س) را می‌توان در الگو گرفتن وی از مکتب فاطمی و ویژگی‌ها و صفات آن حضرت مشاهده کرد که از آن جمله تبعیت و دفاع از ولایت است.واین مشق فاطمی باید درزندگی بسیاری از بزرگان پیاده شود.
وی با بیان این که نقش فاطمه زهرا(س) و فرزندان و تربیت‌شدگان مکتب فاطمی در حفظ اسلام، قرآن و وحی الهی بر کسی پوشیده نیست، گفت: بقای اسلام و تشیع به برکت وجود حضرت فاطمه(س) است و اگر ایشان نبود، امروز خبری از اسلام نبود ومکتب سردار دلها برگرفته از چنین مکتبی بود که در بندگی خدا واخلاص در عمل رضایت خداوند برایش شرط بوده است وایجاد رفاه برای عموم مسلمانان بر رفاه خودش ترجیح می دادودر عرصه سوم آسایش خانواده بوده است وعرصه چهارم ولایت مداری می باشدکه این سردار دلها اگر حاج قاسم محبوب دلها شده است ولایت مدار بود واین ولایت مداری است که انسان را به بالاترین درجه خواهد رساند

وی در پایان سخنانش گفت خدمت بی منت به مردم وولایت مداری ازجمله سفارش شهدا وحاج قاسم سلیمانی است که باید همگان بدان عمل کنند.
بعد از سخنرانی ایشان مداح اهل بیت خصلتهای حاج قاسم را برشمرد ودر پایان مردم شهرستان بابل به رسم ادب وتبرک با شهدای گمنامشان وداع کردند تا برایشان در آخرت شفیع باشند.