سرخ رود پایلوت شهرهای بلند مرتبه سازی در مازندران/تصویب ۲۴۰ میلیاردی بودجه شهرداری سرخ رود
سرخ رود پایلوت شهرهای بلند مرتبه سازی در مازندران/تصویب ۲۴۰ میلیاردی بودجه شهرداری سرخ رود
سکان نیوز:شهردار سرخ‌رود یکی از عمده‌ترین مشکلات شهرداری و شهر سرخ‌رود را اجرای طرح تفصیلی در شهر عنوان کرد و گفت: این امر عامل بی انگیزگی برای انبوه سازان شد که با ارائه گزارشات به وزارت کشور شهر سرخ رود پایلوت شهرهای بلند مرتبه سازی در مازندران انتخاب شد و همچنین از تصویب بودجه ۲۴۰ میلیارد ریالی شهرداری در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/محسن کبود فیروزجایی ، شهردار سرخ‌رود با اشاره به اینکه از امروز قراردادهایی در دستور کار است که با تعامل اعضای شورای شهر در سال جاری اجرایی می‌شود، تصریح کرد: سرخ‌رود ظرفیت بالایی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی دارد و شهری گردشگری بوده که باید با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی مناسبت اقدامات لازم برای پیشرفت را مهیا کرد.

شهردار سرخ رود خاطرنشان کرد: شورای شهر برای بازسازی معابر شهری و جمع‌آوری آب‌های سطحی و آسفالت کوچه‌ها سرخ‌رود ۳ میلیارد تصویب کرده است.

کبود فیروزجایی از طراحی دو پارک محله در سطح شهر به منظور رقم زدن یک شهر گردشگری بکر از سوی شهرداری خبر داد و گفت: همچنین از سایت زباله تمامی زباله ها تخلیه شد و در حال حاضر زباله به روز تخلیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه در حوزه زباله و پسماند نباید وجود داشته باشد و باید به عنوان یک مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم گیری شود، افزود: شهرداری‌ها باید مسئول جمع آوری و حمل زباله باشند و ساماندهی مکان دپوی زباله نیاز به یک مدیریت واحد دارد، همانطور که در سایر شهرهای ساحلی مازندران انجام شد باید در شهر سرخ رود دستور کار قرار گیرد.

شهردار سرخ‌رود ادامه داد: در حوزه پسماند مصمم به انجام پروژه از لحاظ زیست محیطی و آب‌های سطحی و غیر سطحی هستیم، زیرا با افزایش مسافرتها به شهر گردشگری سرانه زباله به ۳۰ تن می‌رسد.

کبود فیروزجایی گفت: با درآمدزایی از پسماند باید به نفع شهر گردشگری و ساحل استفاده کرد.

مصوبه ۲۴۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری سرخ رود در سال ۹۹

حمزه جعفرزاده رئیس شورای شهر سرخ رود از تصویب ۲۴۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۴۳۲ میلیارد ریال بودجه عمرانی و جاری از سوی شهرداری تحقق یافت.

وی با اعلام اینکه بودجه سال جاری ۲۴ میلیارد تومان مصوب شده که ۵۰ درصد آن جاری و ۵۰ درصد دیگر عمرانی تعیین شده است، تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم که طی دو سال راکد مانده بود ساخت مجموعه ورزشی کنار گذر کمربندی شهید سردار قاسم سلیمانی است که با وجود کلنگ زنی آن فعلا به دلیل نداشتن سند ششدانگ از سوی کمیته انطباق متوقف شده و شهرداری به دنبال دریافت صدور سند آن است و به زودی اجرای این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس شورای شهر سرخ‌رود افزود: احداث پارک تفریحی در کنار رودخانه دیگر مصوبه شورا است که با وجود گردش پذیر بودن این شهر راه‌اندازی چنین پارکی در شمال غرب رودخانه ضروری بود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه طرح همسان سازی نمای شهری یکی از برنامه‌هایی است که در سال جاری مدنظر قرار گرفته تا آن تیر برق های فرسوده ساماندهی شده و جابجایی صورت گیرد، بیان کرد: شهرداری به دنبال کسب درآمد پایدار است و جذب سرمایه گذاران و انبوه سازان از جمله برنامه‌های این سازمان است تا برای شهر سرخ رود درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشغله و دغدغه شورای شهر در امر تامین آب شرب و ساماندهی زباله سایت ساحلی سرخ رود است، اظهار کرد: با وجود ادغام دو نهاد آب و فاضلاب روستایی و شهری و فرسودگی لوله اتصالات شهری و کنار گذاشتن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و انتقال خط آب شرب دابوی شمالی، شهرداری پرداخت ۶۰ میلیارد تومان هزینه لوله گذاری و آب رسانی را متقبل شده تا مشکل کمبود آب شرب شهری را حل کند.

رییس شورای شهر سرخ‌رود از ساخت دیواره رودخانه هراز به منظور رسیدگی به بخش ویژه گردشگری سرخ رود خبر داد و گفت: در امر زباله نیز از زمان بیماری کرونا تمام دپوی زباله سایت ساحلی سرخ رود جمع آوری و از این منطقه به خارج از شهر انتقال داده شد.

جعفرزاده یادآور شد: همچنین با رایزنی فرماندار محمودآباد با استاندار مازندران و مسئولان شهری آمل زباله‌های این شهر به مکان جدید شهرستان آمل منتقل می شود.

وی از اجرای طرح تفصیلی جامع شهری سرخ‌رود خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل و تدوین این طرح بسیاری از برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت به طور جدی دستور کار قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : 1161