سخنی با استاندار انقلابی مازندران
سخنی با استاندار انقلابی مازندران
سکان نیوز؛ به فضل الهی، قطار نهضت تحول و خدمت،در استان مازندران، ایستگاه به ایستگاه با مدیریت توانمند استاندار انقلابی،جناب آقای دکتر حسینی پور،در حال حرکت است.

به گزارش سکان، تحلیل میدانی وضعیت موجود مازندران در سه ماه گذشته، از تحولات گسترده در برش های مختلف،خبر می دهد.

سند تحول مازندران که احتمالا نقشه راه آن در اختیار استاندار مازندران قرار گرفته است، به صورت چندبعدی و چندلایه،با زیرسیستم های متنوع و درقالب آمایش های تخصصی در اکوسیستم استان، دراختیار مدیران اجرایی فعلی قرار گرفته یا خواهد گرفت.
علی رغم همه تلاش های صورت گرفته در تیم تخصصی و مشاوران استاندارمازندران،هنوز برخی گپ ها در حوزه های اساسی استان دیده می شود.

کارگروه های تخصصی استانداری،هنوز به صورت کامل در مسیر سند تحول،به صورت جهادی ومیدانی و بعضا به صورت تئوریک هم درنیامده اند و این موضوع،به سادگی توسط نخبگان قابل بررسی و مشاهده است.

آسیب ناشی از برخی ناهمگونی ها در حداکثر شش ماه آینده،بر معضلات استان می افزاید و فقدان مکانیزم های اجرایی،کار را برای تحقق اهداف دولت اسلامی و ابلاغیه های رئیس جمهور معزز در مازندران،بسیار سخت خواهد کرد.

طراحی مدل های توسعه و سیمپلکس برای بهینه سازی فرآیندهای جاری به صورت نقطه وار و منطقه ای و مزیت محور،کار پیچیده ای نیست و تنها با اعتماد به جوانان نخبه انقلابی و بدون پارتی،میسر خواهد شد.

البته فرمانداران و والیان شهرستان ها در ابتدای راه قرار گرفته اند و مطالبات و انتظارات، باید متناسب با این شرایط تحلیل شوند.

همانطور که دکتر حسینی پور در سخنرانی هاو جلسات مختلف بیان کرده اند،همه باید پای کار باشند تا زمینه هاي فساد و سستی در استان ازبین بروند و اطمینان داریم که استاندار جهادی مازندران با همیاری و همدلی مردم ولایی،به این‌ هدف مهم دست خواهند یافت.

البته شواهد نشان می دهند که زنجیرهای واگن های قطار نهضت خدمت و تحول در مازندران، هنوز به خوبی گره نخورده اند و زمان به سرعت در حال سپری است و در میان مدت،نظام حل المسائل استان به ویژه در حوزه تولید واشتغال،نیاز به بازسازی و به روزرسانی خواهد داشت و تیم هیات اندیشه ورز در استانداری و فرمانداری ها،کار بسیار سختی در پیش خواهند داشت.

افکارعمومی،رسانه ها و نخبگان،به صورت لحظه ای اقدام به رصد،تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود می کنند و در صورت عقب ماندن برنامه ها از مطالبات، کار تیم های اجرایی بسیار سخت خواهد شد.

هنوز هیات های اندیشه ورز در فرمانداری ها و بخشداری ها و دستگاه های اجرایی مازندران،شکل نگرفته اند و تمرکز بر امور اجرایی است و نخبگان استان،آینده پژوهی مبهمی را پیش روی خود می بینند.

حمایت از برنامه ها و سیاست های استاندار انقلابی مازندران و تیم تخصصی ایشان، یک ضرورت است و قطعا نخبگان استان در این زمینه لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

پیشنهاد راه اندازی هیات های اندیشه ورز در فرمانداری ها،یک پیشنهاد علمی و تخصصی است که امیدواریم به زودی محقق شود.
با آرزوی بهترین ها برای همه خدمتگزاران صدیق نظام به ویژه استاندار انقلابی وجهادی در سال تولید،دانش بنیان و اشتغال زایی
✍️دکترمجیدقربانی؛تحلیلگر و استاد دانشگاه