سامانه همیار شهردار بستر تحقق مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است
سامانه همیار شهردار بستر تحقق مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است
سکان؛ شهردار کاشان در خصوص رونمایی و بهره‌داری از سامانه «همیار شهردار» بیان کرد: این سامانه از امروز به صورت آزمایشی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد تا با مشارکت خود، شهرداری را در شناسایی و پاسخ به نیازهای واقعی عمرانی، خدماتی و..یاری کنند.

کیومرث محمدپور در نشست علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه یکی از محور برنامه‌های وی در آغاز فعالیت، تحقق مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری بوده است گفت: همچنان که در طول حیات نظام اسلامی هر جا نظر مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، مدیریت شهری و… تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده، موفقیت و پیروزی حاصل شده باید در زمینه مدیریت شهری نیز به نظرات شهروندان بهای واقعی داده شود.

▫️وی با اشاره به بازدیدهای میدانی مستمر و برگزاری نشست‌‌ها در مساجد خاطرنشان کرد: در کنار شناسایی و ارزیابی از نزدیک نیازها و مشکلات، جویا شدن نظرات و دغدغه‌های شهروندان و پاسخ به مطالبه نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان مبنی بر ارتباط بی‌واسطه با مردم یکی از اهداف این حضور میدانی است.

▫️شهردار کاشان، با یادآوری تجربیات مختلف مدیریت شهری در زمینه ارزیابی و اجرای پروژه‌ها در طول دوره‌های مختلف اعم از بازدید میدانی، ارسال پیشنهاد به شورا، معتمدین محله و… گفت: در این دوره، به دنبال مشارکت مستقیم شهروندان از طریق اعمال پیشنهادات و نظرات آنان در احصا و اجرای پروژه‌ها هستیم.

▫️محمدپور، در خصوص رونمایی و بهره‌داری از سامانه «همیار شهردار» بیان کرد: این سامانه از امروز به صورت آزمایشی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد تا با مشارکت خود، شهرداری را در شناسایی و پاسخ به نیازهای واقعی عمرانی، خدماتی و..یاری کنند.

▫️وی، عرضه پروژه‌های پیشنهادی دهه فجر در این سامانه را یادآور شد و افزود: البته محور این سامانه پروژه‌های سال آتی است که قبل از ارسال لایحه بودجه به شورا، یکی از بسترهای اصلی تعیین و معرفی پروژه‌ها خواهد بود.

▫️شهردار کاشان در ادامه با تأکید بر رویکرد ناحیه محوری و منطقه محوری عنوان کرد: سیاستی که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ دنبال می‌شد اما در دوره‌های اخیر تغییر یافت و نقش مناطق و نواحی کمرنگ گردید.

▫️محمدپور، تفویض اختیار به مدیران مناطق برای جابجایی مسئولان و کارکنان، منابع اعتباری برای پاسخ به مطالبات متناسب با وضعیت درآمدی و بدهی آنان، اجرای پروژه‌های عمرانی و…را از جمله اختیارات واگذار شده برشمرد.

▫️وی، تصریح کرد: این اختیارات بسیار کامل و جامع بوده و به تناسب آن، مناطق نیز باید پاسخگوی عملکرد و اقدامات خود باشند.

▫️شهردار کاشان، در خصوص پروژه‌های دهه فجر نیز گفت: با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته در دوره‌های گذشته و موکول کردن بررسی وضعیت پروژه‌ها در هفته اول بهمن‌ماه، در این دوره برای مشخص شدن وضعیت، نشست‌های کنترل پروژه از مدت‌ها قبل به صورت مستمر برگزار گردید و مقرر شد هر منطقه ۵ پروژه برای دهه فجر و ۳ پروژه برای هفته دولت معرفی نماید.