سکان نیوز/ در سال گذشته (98) در ایام طرح سالمسازی دریا 47 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.

ساعات 8 صبح تا 20 شب بیشترین غرقی
به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دکتر علی عباسی افزود : 31 نفر در ساعات 8 صبح لغایت 20 شب و ما بقی در ساعات غیر پوشش غرق شدند.

غیر بومی بیشترین فوتی
عباسی تصریح کرد : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ، 40 نفر از غرق شدگان ( 85 درصد ) غیر بومی و ما بقی بومی هستند .
تفکیک شهرستان
بر اساس اين گزارش در اين مدت شهرستان هاي محمودآباد با 10، بابلسر و نوشهر هر کدام با 9 فوتي بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق شدگي را داشتند.
تفکیک محل غرق شدگی
از كل موارد غرق‌شدگي در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) سال گذشته ، 31 نفر در محدوده خارج طرح ، 2 نفر در داخل طرح ، 10 نفر بخش خصوصی و 4 نفر منطقه غیر قابل پوشش جان باخته‌اند.
مرداد بیشترین ماه
بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با 18 ، شهریور با 14 و تیر با 12 مورد به ثبت رسید.
بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند
بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 17مورد هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 12 مورد و 31 تا 40 با 7 مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.
عضو شورای قضایی استاندر پایان خاطر نشان کرد : :بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و…. در کاهش این آمار مثمر ثمر خواهد بود.