ساخت ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور توسط بسیج
ساخت ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور توسط بسیج
سکان نیوز؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج براساس یک توافقنامه ۵ هزار نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک خانگی را می‌سازد که ۲۴۰ واحد آن در کردستان قرار دارد.

سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح همزمان ۱۲ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک در روستای شارانی مریوان اظهار داشت: این نیروگاه‌ها برای ۷ودکفایی ما در انرژی برق در روستاها محسوب می‌شود.

این کاری که در کردستان انجام می‌شود معرفی الگویی جدید برای متقاضی‌شدن روستائیان و بهره‌برداری از این نیروگاه‌های خانگی در شرایط موجود است که به برق کشور کمک کنند.

ایران جزو کشورهای پرمصرف در زمینه انرژی برق است و این روزها شاهد قطعی‌هایی در برخی مناطق هستیم و این اختلال در زندگی مردم ایجاد می‌کند که ساخت چنین نیروگاه‌هایی در حجم انبوه در روستاها به پایداری تامین برق کشور کمک می‌کند.

سردار سلیمانی اذعان داشت: در کشورهای اروپایی که روزهای کمتری آفتاب دارند ۳۰ درصد انرژی برق خود را از پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کنند در حالیکه کشور ما روزهای زیادی افتاب دارد معرفی این الگوها می‌تواند هم به تامین انرژی کمک کند و هم برای خانوارها درآمد خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج توافقنامه‌ای دارد که ۵ هزار از این واحدهای تولید انرژی خورشیدی را می‌سازد که ۲۴۰ واحد آن در کردستان قرار دارد و امروز ۱۲ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پنل‌ها در راستای محرومیت‌زدایی، رفع محرومیت روستاها و توانمندسازی مددجویان است که در آینده هم بیشتر در محرومیت‌زدایی و پیشرفت استان در کنار مردم خواهیم بود.