ساخت نرم افزاری کاربردی توسط جوانان نخبه مازندرانی/ رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده
ساخت نرم افزاری کاربردی توسط جوانان نخبه مازندرانی/ رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده
سکان نیوز؛ با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و با ابتکار هنرآموز و هنرجویان مازندرانی از اپلیکیشن داخلی واقعیت افزوده رونمایی شد.

به گزارش سکان نیوز؛ یک معلم و دو دانش آموز مازندرانی موفق به تولید نرم افزار و اپلیکیشن واقعیت افزوده شدند.

«علی رضایی تیلکی» هنرآموز کامپیوتر و دو هنرجوی وی به نام‌های «دانیال ملک زاده» و «محراب علی زاده» موفق به طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن واقعیت افزوده و بومی سازی آن که نمونه کاملتری نسبت به مشابه خارجی خود است شدند.

واقعیت افزوده یا Augmented Reality فناوری نوظهوری است که با استفاده از آن می توانیم محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط رایانه را به صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش دهیم.ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می دهد.

علیرضا سعدی پور گفت: خوشحالیم که شرایط به گونه‌ای فراهم شده تا طرح ها و ایده ها توسط همکاران و دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با ابراز خوشحالی از این ابتکار تأکید کرد: برای ما بسیار مهم است که این اپلیکیشن توسط هنرجویان مازندرانی طراحی و اجرا شده و این نشان‌دهنده توان و ظرفیت آموزش و پرورش استان است.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان انتظار داریم تا شرایط را برای بروز و ظهور این ابتکارات و حضور آنها در جشنواره هایی از جمله خوارزمی فراهم نمایند.

علی رضایی تیلکی، هنرآموز رشته کامپیوتر و مربی راهنمای این طرح نیز در ابتدای این مراسم گفت: چند مدل واقعیت افزوده موجود می باشد از جمله واقعیت افزوده مبتنی بر الگو ، واقعیت افزوده مبتنی برمکان و واقعیت افزوده مبتنی بر تصویر سازی، که ما توانستیم روی پروژه واقعیت افزوده مبتنی بر الگو کار کنیم.

وی افزود: ابتدا از بخش موتور اصلی برنامه که تحت وب می باشد محتوا ( عکس ، فیلم ، صدا ، لینک ،‌‌ متن ) را بارگذاری کرده و انتهای کار لوگو یا QR Code تحویل می دهد سپس اپلیکیشنی که برای نمایش واقعیت افزوده مبتنی بر الگو تولید شده است با کمک دوربین موبایل (یا تبلت) با شناسایی آن لوگو یا QR code پردازش تصویر انجام شده و متناسب با آن، اطلاعات دیجیتالی که میتواند تصاویر، صدا و. . . باشد بصورت واقعیت افزوده (مجازی یک شی) روبروی ما اضافه می‌کند و ما به راحتی می‌توانیم آن را در صفحه موبایل خود ببینیم.

این هنرآموز کامپیوتر تصریح کرد: این فناوری هر روز کاربرد بیشتری در زمینه های مختلف خصوصا در زمینه آموزشی از خود بجا می گذارد . برای مثال با استفاده از این فناوری به شما کمک می کند با گرفتن گوشی خود به سمت آسمان صورت های فلکی و ستاره ها را مشاهده کرده و در رابطه با آنها اطلاعات زیادی را کسب کنید.

رضایی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش این پروژه بخش موتور آن می باشد که نسبت به مشابه خارجی آن دارای امکاناتی بیشتری بوده و همین قابلیت های بیشتر نمایش واقعیت افزوده در سمت اپلیکیشن را جذاب تر کرده است