زنجان قطب سرب و روي كشور
زنجان قطب سرب و روي كشور
سکان نیوز؛ نشست مديران عامل شركت توزيع نيروي برق و صنايع بزرگ روي زنجان، با موضوع رفع موانع توليد وهمكاري دوجانبه در تامين انرژي برق پايدار و راه هاي تعامل در مصرف بهينه برق در مواقع حساس سال برگزار شد.

در نشستی كه با حضور مهندس عليزاده مديرعامل اين شركت و مديرعامل و اعضاي هيأت مديره صنايع روي استان برگزار شد، بر رفع موانع توليد ، افزايش قابليت اطمينان شبكه هاي توزيع برق و همكاري دوجانبه تاكيد شد.
پيش از اين، صنايع روي استان در نشستي با حضور استاندار زنجان و مسئولين ارشد استاني در خصوص موانع توليد مواردي عنوان كرده بودند كه اين نشست در حوزه درخواست هاي مربوط به صنعت برق و راهكارهاي رفع آن برگزار شد.
با توجه به اينكه استان زنجان قطب سرب و روي كشور محسوب و 100 درصد سرب كشور و 70 درصد از روي آن، در استان زنجان توليد مي شود، در اين نشست ، ضمن طرح موضوع افزايش آمپراژ برق برخي صنايع ، حل مشكلات پيش روي اين صنعت در اولويت كاري دو طرف قرارگرفت.
گفتني است زيرساخت هاي شبكه هاي توزيع و ظرفيت دوبرابري پست هاي توزيع برق در استان زنجان اين نويد را مي دهد كه مشكل خاصي در تامين برق پايدار ومطمئن كارخانه هاي مستقر در اين منطقه نداشته و چرخ صنعت روي كه بخش اعظمي از كارگران شاغل در اين حوزه را پوشش مي دهد و نقش بسزايي در رونق اقتصادي استان و كشور دارد با قوت خواهد چرخيد و حتي براي سرمايه گذاري هاي بيشتر نيز اين آمادگي وجود دارد تا برق موردنياز واحدهاي توليدي تامين شود .
در پايان نشست، دو طرف بر تعامل نزديك و همكاري دوجانبه مديريت مصرف انرژي برق در فصل گرم و سرد سال تاكيد كردند. اين درحاليست كه در تابستان امسال در بخش صنعت بيش از 27 ميليارد ريال از محل همكاري مديريت مصرف برق به صنايع همكار پاداش تعلق گرفت.