زارعی؛ امکان افزایش ۲ برابری تولید مرکبات در مازندران وجود دارد
زارعی؛ امکان افزایش ۲ برابری تولید مرکبات در مازندران وجود دارد
سکان نیوز؛ نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: استان مازندران ۶۰ درصد محصول مرکبات کشور را تولید می‌کند که امکان افزایش این میزان تا ۲ برابر با استفاده از شیوه‌های نوین وجود دارد.

به گزارش سکان، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از استان مازندران ، گفت: یکی از ویژگی‌های مجلس یازدهم نظارت‌های میدانی است و در روز‌های سه‌شنبه گزارش‌های نظارتی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مازندران علی رغم دارا بودن ظرفیت از اقتصاد جنگل محروم است، ادامه داد: سه سال از مهلت پایان طرح تنفس جنگل گذشته و این طرح باعث شده تا احیاء جنگل نیز متوقف شود، درحال حاضر جنگل دارای وضعیت نابسامانی است و جاده‌های آن در حال تخریب شدن هستند.

وی با تاکید بر اینکه روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان مازندران تولید می‌شود که این میزان در روزهای تعطیل به ۲۰ هزار تن نیز می‌رسد که تنها موفق به بازیافت ۲۰درصد آن هستیم، عنوان کرد: استان مازندران ۶۰ درصد محصول مرکبات کشور را تولید می‌کند که امکان افزایش این میزان تا ۲ برابر با استفاده از شیوه‌های نوین وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه استان مازندران یازده و نیم درصد گوشت سفید کشور را تولید می‌کند، گفت: این استان می‌تواند ۴۰۰ هزار تن مرکبات صادر کند که باید تکلیف آن مشخص شود. نباید اجازه دهیم باغداران دغدغه فروش محصول و بازار آن را داشته باشند.